"دین"؛ نقطه افتراق انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیاست

سردار مقوا ساز با بیان اینکه مبنای دین در انقلاب نقطه افتراق انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیاست، گفت: انقلاب اسلامی ریشه در فطرت انسانها دارد و هرفردی جنس آن را درک می کند.

سردار علی مقواساز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تحریم سپاه از سوی اتحادیه اروپا گفت: این تحریم ها به جایی نمی رسد و سپاه خط درستی را ادامه می دهد.

 

معاون فرهنگی بسیج در مورد تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیا افزود: رهبر انقلاب بارها تاکید داشتند که جوانان در مورد انقلاب اسلامی و سایر انقلاب های دنیا، انقلاب فرانسه، تحقیق کنند و اشتراکات انقلاب های دنیا را مورد مطالعه قرار دهند و با تفکر و تعقل به انقلاب اسلامی نگاه کنند.

 

وی یادآور شد: معتقدم با توجه به بیانات رهبر انقلاب، اخلاق و مردمی بودن انقلاب، معنویت در انقلاب و مبنای دین در انقلاب نقطه افتراق انقلاب جمهوری اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیاست.

 

سردار مقواساز با بیان اینکه بسیاری از انقلاب ها در 20 سالگی، 10 سالگی و یا پنج سالگی از بین رفتند، خاطرنشان کرد: باید بپرسیم چرا انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاکنون باقی مانده است زیرا این انقلاب ریشه در فطرت انسان ها دارد و انسان ها همواره آزادی خواه هستند و به دنبال رشد و تعالی و استقلال هستند.

 

وی افزود: سخن انقلاب جمهوری اسلامی ایران این است که ما می خواهیم خودمان باشیم و پیشرفت کنیم و نمی خواهیم شرقی یا غربی باشیم و دلیل ماندگاری انقلاب این است که ریشه در فطرت دارد.

 

معاون فرهنگی بسیج در مورد صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای دنیا تصریح کرد: اگر بخواهیم در مورد دلایل صدور انقلاب بگوییم با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب معتقدم که انقلاب جمهوری اسلامی ایران عطری است که بوی معطر آن به همه می رسد و ما آن را صادر نمی کنیم و هر انسانی در هر نقطه از جهان که با مفاهیم اصلی انقلاب در حوزه اندیشه ای آشنا باشد، جنس درونی این انقلاب را درک می کند و این همان فصل ممیز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیاست.

 

وی گفت: انقلاب های دنیا ریشه در دین نداشتند و حتی با مردم نیز نبودند در حالی که انقلاب اسلامی ایران به شدت مردمی است و این فصل ممیز دیگر انقلاب با سایر انقلاب های دنیاست.

 

سردار مقواساز با اشاره به رویدادها و اغتشاشات اخیر کشور یادآور شد: در این وقایع هر آنچه دشمن در توان داشت به میدان آورد و نمی توانم بگوییم که دشمن از آوردن برخی توانایی ها و امکانات خود کوتاهی کرده است یعنی کاملا یک جنگ تمام عیار را برای ما رقم زد و کسی که بهترین نقش را برای ما ایفا کرد، مردم بودند.

 

وی گفت: با توجه به این هجمه که حوزه های تبلیغی، رسانه ای، میدانی و حتی کشورهای اطراف به کار بردند، کسی که بهترین نقش را در این میدان گسترده و پیشرفته ایفا کرد، مردم بودند که با بصیرت و تشخیص به موقع و در زمان مناسب وارد میدان شدند و این همان رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است یعنی امتی که دست شان در دست امام امت و به امام امت گره بخورد، انقلاب اسلامی را حفظ می کند.

کد خبر 1250817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha