معتکفین در ۵ مسجد آستانه اشرفیه در اعتکاف هستند

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه آستانه اشرفیه در ۵ مسجد میزبان معتکفین است گفت: تعداد ۲۳۰ خانم و ۱۱۲ نفر آقا از جمله دانش آموزان دختر و پسر در این مراسم معنوی حضور دارند.

حجت الاسلام شعبان حسنی - رییس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه مراسم اعتکاف این شهرستان با بیان اینکه امسال میزبان معتکفین در پنج مسجد شهرستان آستانه اشرفیه هستیم افزود: تعداد 230 خانم و 112 نفر آقا در این مراسم معنوی حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال در 2 مسجد میزبان پسران و دختران دانش آموز هستیم گفت: 75 نفر از دانش آموز پسر در مسجد امام مجتبی(ع) حضور دارند که ۶ نفر روحانی همراه آنان هستند.

 

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه 101 دانش آموز دختر نیز در  مسجد اهل بیت(ع) مستقر هستند تصریح کرد: در مسجد جامع نیز 65 نفر از خواهران و 20 نفر از برادرها معتکف شده اند.

 

وی اضافه کرد: همچنین در مسجد جامع کیاشهر 12 نفر آقا و 38 نفر از بانوان و در مسجد حضرت ابوالفضل کیاشهر 26 خانم و پنج نفر آقا اعمال اعتکاف را بجا می آورند.

 

حجت الاسلام حسنی عوامل اجرایی این آیین دینی را 25 نفر دانست و خاطر نشان کرد: اعتکاف، توقف و درنگ در مسجد به مدت سه روز و یا بیشتر به قصد قربت است که اعمال و شرايط مخصوصی دارد.

 

 وی با بیان اینکه در اصطلاح عرفانی، اعتکاف، فارغ و تهی کردن دل از اشتغالات دنیوی و تسلیم کردن نفس به حضرت حق است، خاطر نشان کرد:  معتکف کسی است که عمل اعتکاف را انجام می دهد و می بایست از این فرصت پیش آمده با اطاعت محض از خدا و پای‌بندی به اصول دینی به مراقبت از خود مشغول شود.

کد خبر 1250896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha