اعتکاف فرصتی طلایی برای رسیدن به تزکیه و ایمان واقعی

حجت‌الاسلام روحانی اعتکاف را فرصتی طلایی برای رسیدن به تزکیه و ایمان واقعی ذکر کرد و گفت: مومن واقعی کسی است که خود را تزکیه کرده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی - امام جمعه رودسر- امروز (یکشنبه، ۱۶ بهمن) در جمع معتکفین برادر در مسجد امام حسن(ع) رودسر اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم انسان‌های مومن به رستگاری می‌رسند و در جایی دیگر می‌فرماید انسان به رستگاری و پیروزی می‌رسد زمانی که خود را تزکیه کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر در باب فرق بین مومن و انسانی که تزکیه شده است هم مطالبی را یادآور شد و اذعان کرد: طبق نظر مفسران از آیات نورانی قرآن کریم مومن واقعی کسی است که خود را تزکیه کرده باشد. 

 

روحانی اضافه کرد: اگر انسان با ایمان که به خدا و پیغمبر ایمان دارد و شهادتین را به جای آورده اما خود را تزکیه نکرده است هنوز درونش به رذائل اخلاقی نظیر دروغ، غیبت و یا حرص و طمع آلوده است و نمی‌تواند یک مومن واقعی باشد.

 

وی پیمودن مسیر تزکیه نفس توسط انسان را یکی از اهداف رسالت انبیای الهی ذکر کرد و ابراز داشت: اعتکاف‌ و این خلوت کردن با خداوند متعال یکی از راه‌های خوب برای تزکیه است، زیرا فرد با اعتکاف از همه ظواهر دنیا دور شده و فقط به خداوند توجه می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر یادآور شد: در مناجات شعبانیه که امام خمینی ( رحمت‌الله علیه) به خواندن آن تاکید و سفارش زیادی داشتند، اعتکاف برای این است که از این فرصت طلایی به آن تزکیه و ایمان واقعی برسیم.

 

روحانی با بیان اینکه اعتکاف در ماه رجب و در ایام البیض بسیار سفارش شده است خاطرنشان کرد: انسان باید تلاش کند تا در زندگی خود به مقام تزکیه برسد و این مهم به دست نمی‌آید مگر آنکه درون خود را از پلیدی‌ها و رذائل اخلاقی تخلیه کند تا بواسطه آن به خداوند متعال نائل شود.

کد خبر 1250904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha