سرمایه گذاری ۲۸۶میلیارد ریالی با هدف خودکفایی روستائیان در مازندران

علیخانی بر ایجاد درآمد پایدار در روستاهای مازندران با هدف رسیدن به خودکفایی روستائیان تاکید کرد و گفت: ۲۰۴ پروژه روستایی به ارزش ۲۸۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ در راستای تحقق این مهم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، رضا علیخانی-معاون عمرانی استانداری مازندران- عصر امروز (۱۶بهمن)در نخستین همایش سراسری دهیاران استان مازندران که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور در  مجتمع نیاوران ساری درحال برگزاری است، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطف در تاریخ بشریت و منبعث از مکتب عاشورایی است.

 

وی با بیان اینکه این انقلاب از ارزش‌های والای مبتنی بر دین مبین اسلام برخوردار است، افزود: مهمترین اهداف برگزاری این همایش تجدید میثاق با آرمان رهبر انقلاب و اعلام انزجار از تجزیه طلبان، جهاد تبیین، آگاهی‌بخشی به دهیاران و
توانمندسازی و ایجاد هماهنگی بین مدیران روستایی است.
 

علیخانی به اهمیت نقش اقتصادی، عمرانی و اجتماعی روستاها پرداخت و گفت: حل مشکلات جوامع شهری وابسته به مهاجرت معکوس به روستاها است و کلید رفع مشکلات همچون حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی در گرو برنامه‌های توسعه روستایی است.

 

وی، سرمایه‌گذاری در ابعاد گردشگری، صنایع محلی و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها را در جهت مهارت معکوس مهم دانست و افزود: رسیدگی به مشکلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی روستاها وظیفه دولت است و دهیاران و شوراها در بررسی این مسائل نقش مهمی دارند.

 

علیخانی شمار روستاهای مازندران را ۳ هزار و ۶۰۰ روستا اعلام کرد که ۲ هزار و ۴۷۵ روستا بالای ۲۰ هزار خانوار هستد، گفت: جمعیت روستایی استان بر اساس آمار نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ به تعداد یک میلیون و ۳۴۳ هزار ۴۱۹ نفر است.

 

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران تحت پوشش دهیاری‌ها هستند، گفت: از تعداد ۲ هزار و ۲۷۰ دهیار استان ۹۰۰ نفر تمام وقت و هزار و ۳۶۷ نفر نیمه وقت هستند.

 

معاون عمرانی استانداری مازندران با اعلام اینکه هزار و ۹۷۵ نفر از دهیاران استان آقا و ۲۹۵ نفر خانم هستند، ادامه داد: از دهیاران استان ۳۱ نفر مدرک دکترا، ۷ نفر مدرک حوزوی، ۲۵۰ نفر کارشناسی ارشد، ۹۷۵ نفر کارشناسی، ۳۷۵ نفر کاردانی و مابقی عمدتا دیپلم دارند.

 

وی اعلام کرد: ۲۰۴ پروژه روستایی به ارزش ۲۸۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ در مازندران افتتاح شد.

 

علیخانی بر  ایجاد درآمد پایدار در روستاهای مازندران با هدف رسیدن به خودکفایی روستائیان تاکید کرد و از دهیاران خواستار تحقق این مهم شد.

 

وی مدیریت پسماند را از مهم‌ترین دغدغه‌های زیست محیطی استان عنوان کرد و افزود: دهیاران برای این موضوع نیز اهتمام جدی داشته باشند.

 

علیخانی گفت: دهیاران در شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بحرانی آمادگی به‌طور جدی ورود پیدا کنند و برای مقابله با بحران‌ها آمادگی لازم داشته باشند.

کد خبر 1250907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha