مراحل نوسازی منازل باید هرچه سریعتر آغاز شود/ از طرفیت‌های بیمه‌ای در مناطق زلزله زده باید بهره  برد

آیت الله رئیسی گفت: مراحل نوسازی باید هرچه سریعتر آغاز تا شرایط لازم برای بازگشت مردم به زندگی عادی در منطقه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، امروز ظهز، (۱۶ بهمن ماه)روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با محوریت زلزله خوی اظهار کرد: مراحل نوسازی باید هرچه سریعتر آغاز تا شرایط لازم برای بازگشت مردم به زندگی عادی در منطقه فراهم شود.

 

رئیس جمهور  با بیان اینکه دولت در کنار مردم مناطق زلزله قرار گرفته و تمام تلاش خود را برای بازسازی این مناطق در اسرع وقت بکار می‌گیرد، گفت: مراحل نجات زلزله زدگان از زیر آوار و اسکان موقت آنان با موفقیت انجام شد.

 

این مسئول بیان کرد: از دستگاه‌های دولتی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر بابت حضور جهادی در منطقه و ارائه خدمات سریع به زلزله زدگان قدردانی می‌کنیم.

 

وی‌ افزود: ۱۱۰ اردوگاه اسکان موقت در مناطق زلزله زده شهرستان خوی  ایجاد شده که این مقدار خدمات ارائه شده در یک شرایط بحرانی کارنامه خوبی است.

 

آیت الله رییسی با اشاره به پیشنهاد بهره مندی از طرفیت‌های بیمه‌ای در مناطق زلزله زده، گفت: بازسازی مناطق آسیب دیده باید به اندازه‌ای مقاوم و دارای استانداردهای لازم باشد که اطیمنان لازم را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه ایجاد کند.

 

رییس جمهوری ‌همچنین بر ضرورت جلوگیری از شایعه پراکنی برای خدشه دار کردن امنیت روانی مردم زلزله زده تاکید کرد و گفت: شایعه‌سازان می‌خواهند دل مردم را خالی کنند و این‌ موضوع باید هم در حوزه امنیتی و هم رسانه‌ای مدیریت شود.

 

وی‌ افزود: برای آغاز مرحله بازسازی به شهرستان خوی سفر کردیم‌ و در این راستا مردم بدانند دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

وی ادامه داد: دولت اعتبار لازم را برای ساخت و بازسازی و تعمیر  مساکن  در اختیار شهرستان خوی قرار خواهد داد. 

کد خبر 1250908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha