افزایش بینش سیاسی مردم» یکی از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی است

رضایی، «افزایش بینش سیاسی مردم» یکی از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف پلید سیاسی رژیم پهلوی، دور نگاه داشتن مردم ایران از مسائل و واقعیت‌های جامعه بود و از این طریق می‌کوشیدند تا بینش سیاسی مردم تعمیق نیابد.

نادر رضایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان در خصوص دستاوردهای انقلاب و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در ایران اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) طلوع کرد و اعجاز برگ قرن را رقم زد و دستاوردهای بی سابقه و فراوانی را در حوزه های گوناگون به ارمغان آورد.

 

مسئول امور روحانیون و دبیر ایمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: «دستاوردهای سیاسی» مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که می‌توان به سرنگونی نظام دیکتاتوری و جایگزینی نظام مردم سالاری دینی، اشاره کرد مردم ایران به رهبری امام خمینی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ توانستند رژیم سلطنتی پهلوی را که بر آمده از کودتای انگلیسی آمریکایی بود و وابستگی، استبداد، فساد (مالی، اخلاقی، سیاسی) ضدیت با اسلام و بی کفایتی از جمله ویژگی های بارز آن به شمار می‌رفت را ساقط کرده و نظام مبتنی بر قوانین اسلامی با رهبری ولی فقیه بنا کنند.
 

وی، یکی دیگر از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی را «افزایش بینش سیاسی مردم» عنوان و بیان کرد: یکی از اهداف پلید سیاسی رژیم پهلوی، دور نگاه داشتن مردم ایران از مسائل و واقعیت‌های جامعه بود و از این طریق می‌کوشیدند تا بینش سیاسی مردم تعمیق نیابد و در بی خبری به سر برند.
 

رضایی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات حضرت امام در بدو انقلاب دستور نهضت ملی سواد آموزی بود، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی افزایش آگاهی‌ها و تقویت بینش سیاسی، مردم با استفاده از ابزارهای گوناگون همانند مطبوعات و رسانه ها توانستند فعالیت داشته باشند.
 

وی به دستاوردهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: پس از ساقط کردن رژیم پهلوی، انقلاب اسلامی ایران تغییراتی در اقتصاد کشور ایجاد کرد و مقایسه میزان درآمدها و عملکردها در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی این تغییرات را روشن می‌کند.
 

مسئول امور روحانیون و دبیر ایمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، عنوان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران شامل نفی مظاهر فرهنگی غرب و اشاعه فرهنگ اسلامی و نفی مظاهر فرهنگی غرب و مقابله با تهاجم فرهنگی است.
 

رضایی با اشاره به اینکه ارتقا جایگاه زن در اجتماع و خانواده یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: هویت زن اسلامی دوران پهلوی به دلیل سیطره خود باختگی فرهنگی و ترویج ارزش‌های غرب تهدد شد به گونه ای که به جای سوق دادن زنان به سوی فعالیت‌های اجتماعی سودمند، فرهنگ، برهنگی و بی عفتی در میان آنان گسترش یافت اما پس از انقلاب اسلامی این سیاست که در تعارض با فرهنگ اصیل اسلامی کنار گذاشته شد و زن ایرانی در جایگاه واقعی خود قرار گرفت به طوری که زن در کنار وظیفه همسری و مادری خود در فعالیت‌های اجتماعی نیز با رعایت حجاب اسلامی شرکت می کند.

کد خبر 1250955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha