آمریکا : کارگاه ضد نژادپرستی مسلمانان در «ماه تاریخ سیاهپوستان» برگزار می شود

«سازمان همکاری ضد نژادپرستی مسلمانان» آمریکا در اواخر ماه فوریه میزبان کارگاهی خواهد بود تا تلاش های مسلمانان سیاه‌پوست برای مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی را مورد تقدیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»،«سازمان همکاری ضد نژادپرستی مسلمانان» آمریکا در اواخر فوریه- «ماه تاریخ سیاه پوستان»- کارگاهی برگزار می کند تا از تلاش های مسلمانان سیاه‌پوست برای مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی تقدیر کند.

 

این رویداد با عنوان «کارگاه آموزشی مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی»در روز  17 فوریه در تالار «هیوارد» کالیفرنیا برگزار می شود.

 

«سازمان همکاری ضد نژادپرستی مسلمانان» در بیانیه ای در این باره گفت: ما برای ارائه چارچوب های جدید که به قطع الگوهای فرو دستی یا برتری نژادی کمک می کند،هیجان زده هستیم.

 

در این بیانیه آمده است: در این کارگاه دو ساعته تعاملی، ما بر ارزش های اخلاقی ضد نژادپرستانه در اسلام تاکید می کنیم و 1400 سال تاریخ اسلام را منشأ نقش تاریخی مسلمانان سیاه‌پوست در آمریکا می دانیم.

 

این جلسات به شرکت کنندگان کمک می کند تا درک بهتری از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان ایجاد شود.

 

ماه تاریخ سیاه‌پوستان یک برنامه سالیانه است که از سال 1926 آغاز شده و در کانادا، آمریکا، بریتانیا، ایرلند و هلند جشن گرفته می شود.

 

در طول این ماه مسلمانان سیاه‌پوست آمریکایی در رویدادها و کمپین‌های متعددی شرکت می‌کنند تا میراث و سنت‌های فرهنگ آمریکایی -آفریقایی  را که به طور ذاتی در هم تنیده شده‌اند، به منصه ظهور برسانند.

 

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، مسلمانان سیاه پوست یک پنجم مسلمانان آمریکا را تشکیل می دهند. تاریخ مسلمانان آفریقایی-آمریکایی از بردگی مسلمانان آفریقایی تا جنبش مسلمانان سیاه پوست در قرن بیستم قدمت دارد.

کد خبر 1251055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha