استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی در  مسئله های فرهنگی کشور

حجت الاسلام ولایی برحق شتاب دهی میدان را یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت: از ظرفیت هیئت های مذهبی در مسئله های فرهنگی کشور استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام ولایی برحق طی نشست خبری با محوریت رویداد ایده پردازی هیئت ها که دوشنبه ۱۷ بهمن در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برپا شد گفت: ایجاد نشاط و امیدآفرینی یکی از مطالبات نظام اسلامی و مردم از سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: ضریب بخشی به جریان تحولی هیئت های مذهبی در قالب پویش ها، حرکت های مردمی و برپایی گفتمان ها راهبری می شود.

 

وی اظهار کرد: شتاب دهی میدان را یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت: ظرفیت هیئت های مذهبی پایِ مسئله های فرهنگی کشور می آیند.

 

وی با اشاره به جریان سازی سازمان تبلیغات اسلامی البرز نسبت به همگرایی و جریان سازی با محوریت اصحاب رسانه در گسترش باورهای دینی اظهار کرد: تقویت و نشاط اجتماعی محلات همچنین شتاب دهی میدان از جمله رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

۲ هزار معتکف دانش آموزی در البرز

 

ولایی برحق در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حضور دانش آموزان در آیین اعتکاف چشمگیر و قابل تأمل بوده است توضیح داد: از جمله مساجدی که شاهد حضور پرشور دانش آموزان در جریان اعتکاف بودیم مسجد ینگی امام در هشتگرد است که قشر دانش آموزی بیشترین ظرفیت حاضران در اعتکاف بودند.

 

وی تصریح کرد: طی سال جاری ۸۶ مسجد با همراهی ۱۲ مجموعه ویژه اعتکاف اهتمام داشتند که این مساجد پذیرای ۱۳ هزار معتکف بودند و از این تعداد ۲هزار دانش آموزان معتکف شده بودند. 

 

وی ادامه داد: اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی ایران است به واقع یکی از عناصر و مظاهر معنویت استقبال دینداری همین مطلب است که شاهد برپایی اعتکاف پرشکوه هستیم.

 

جشن فرشتگان در مصلی نمازجمعه کرج برپا می شود

 

به گفته وی، جریان جشن فرشتگان و شعر اینجا ایران است همانند شعر سلام فرمانده با برنامه ریزی ملی سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی دیگر دستگاه ها اجرا شد که در مرحله نخست دوم اسفند در مصلی نمازجمعه کرج این آیین نیز اجرا می شود.

 

حجت الاسلام ولایی برحق بیان کرد: برپایی آیین جشن تکلیف ویژه دختران یکی از رویدادها و همایش های متفاوتی است که سازمان تبلیغات اسلامی با هدف بسط نشاط و امیدآفرینی در جامعه در نظر دارد. 

 

 

کد خبر 1251126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha