تعامل مسئولان شهری با بچه های مسجد

تعامل مسئولان شهری با تیم اجرایی کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران جز مهمترین شاخصه های مسجد محوری در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مسجد محوری و نهضت بازگشت به مساجد نیازمندان مقدمه هایی است که بتواند این امر را محقق سازد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد جز نقطه های قوت اجرای این دو سیاست مهم به لحاظ نیروی جوان و نوجوان خوش ذوق و خلاق محسوب شده و با ایجاد ارتباط بین نهادهای اداری، مراکز آموزشی و همسایگان مساجد می توانند علاوه بر اجرای برنامه های خود به این مقوله کمک کنند.

 

کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از توابع استان اصفهان به لحاظ تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری و جذابیت و کاربردی اقدامات تاکنون توانسته تعامل مسجد و جامعه را رقم بزند.

 

آموزش همگانی، بهره گیری از فناوری های نوین، فعالیت رسانه ای، تولیدات فرهنگی و هنری و آموزش های تخصصی که در این مرکز ارائه می شود همه جز نیازهای شهر بوده و توانسته بخش زیادی از مقوله فرهنگی نهادهای اداری را جبران کند.

مدیریت شهری برای فرهنگ سازی، تامین نیازهای فراغتی و مشارکت بخشی در ارائه راهکارها و طرح های فرهنگی و هنری به این نهاد می تواند تکیه کند و از طرح و برنامه های آنان بهره ببرد.

تعامل و همکاری بین شهرداری و شورای اسلامی شهر و کانون فرهنگی و هنری از گذشته وجود داشته و امروز به سبب نگرش جدید تیم مدیریت شهری فزاینده شده است.

 

تعامل مسئولان شهری با تیم اجرایی کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران جز مهمترین شاخصه های مسجد محوری در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود.

 

تامین بخشی از نیازهای شهر با همکاری تشکل های مردمی

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران با اشاره به یکصد عنوان برنامه که سالانه در این مرکز برگزار می شود، گفت: تنوع برنامه های فرهنگی و هنری موجب جذب اعضا شده است.

متین سلطانی معتقد است در این مرکز بخش زیادی از نیاز فراغتی نوجوانان و کودکان تامین شده و با توجه به محدودیت امکانات در شهرستان این مرکز توانسته بخشی از نیازها را تامین کند.

 

وی ادامه داد: تعامل مدیریت شهری با مسئولان و تیم اجرایی کانون امام حسن مجتبی(ع) در پیشبرد اهداف کانون و تعدد فعالیت کارآمد بوده و در گذشته این تعاملات وجود داشته و امکان توسعه و تداوم آن وجود دارد.

سلطانی یادآورشد: کانون های مساجد جز مهمترین مراکز فرهنگی و هنری بوده که این کانون با توجه به تنوع برنامه ها نقش موثری در سطح ملی و شناسایی و رشد استعدادها داشته اند.

 

جوانان و نوجوانان سرمایه های شهر هستند

 

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه جوانان و نوجوانان جز مهمترین شهروندان محسوب می شوند، گفت: آنان سرمایه های شهر می باشند که نقش مهمی در اعتلای آن دارند.

رضا ناهی ادامه داد: از ظرفیت جوانان و نوجوانان بیشتر استفاده خواهیم کرد و باید زمینه های همکاری بیشتر هم فراهم شود.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری آمادگی حمایت از تشکل های مردم نهاد را دارد و باید بیشتر به این حوزه بپردازیم و برای فرهنگ سازی از ظرفیت کانون مساجد استفاده شود.

 

سرمایه گذاری برای آینده شهر با حمایت از جوانان

عضو شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به فعالیت های سمن ها و تشکل های مردمی گفت: سرمایه گذاری برای آینده شهر با حمایت از نسل جدید محقق می شود.

علیرضا دادخواه ادامه داد: تشکل های مردمی توانسته اند نسل جوان را جذب کنند و زمینه ساز پیشرفت آن ها بشوند.

وی با بیان اینکه فعالیت های کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران روزآمد و جدید است‏، تصریح کرد:‌ این کانون توانسته در سطح ملی خوش بدرخشد.

کد خبر 1251180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha