حضرت زینب کبری(س) به مادر سختی ها معروف بود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: حضرت زینب کبری(س) به خاطر سختی های بسیاری که در زندگی اش داشت به ام المصائب (مادر سختی ها) معروف بود.

حجت الاسلام کاظم حریف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: ایشان علی رغم اسارتی که داشتند و درد، رنج و مصائب فراوان که در طول عمر با برکت شان داشتند همواره از صبر و بردباری بسیاری برخوردار بودند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: این حضرت بزرگوار دارای شخصیت جامعی بودند که می تواند الگوی خوبی برای بانوان اسلامی است، عبودیت و بندگی ایشان موجب شد که به عابده آل علی مشهور شود.

 

حجت الاسلام حریف با اشاره به شخصیت و منش بزرگ ایشان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در وداع آخر خود از وی خواستند تا در نماز شب ایشان را فراموش نکنند و همواره دعا کنند.

 

وی ضمن پاکدامنی حضرت زینب کبری(س) بیان کرد: امروز دشمنان حجاب و عفاف بانوان را نشانه گرفته و قصد تضعیف و کم رنگ کردن این موضوع را دارند ولی با وجود الگو پذیری از این حضرت بانوان بیشتر از گذشته عفاف و حجاب را ارج می نهند و اجازه نخواهند داد فرهنگ غرب در ایران گسترش یابد.

 

وی با بیان اینکه این حضرت به دلیل شهامت و شجاعت بالایی که داشت به شیرزن هاشمی معروف بود اضافه کرد: وی مقابل اینیزید و یزید ایستاد و با خواندن خطبه های قوی و محکم جمع حاضر را حیرت زده کرد و بنی امیه را رسوا کرد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان تصریح کرد: مهم ترین صفت ایشان، تبیین و روشنگری بود که الگوی تمام عیار تبیین گری بودند، در این مبحث مهم باید از وی الگو بگیریم و به بیان حقایق بپردازیم تا جلوی تبلیغات سو دشمنان گرفته شود.

 

حجت الاسلام حریف افزود: این حضرت بزرگوار در تمام ابعاد زندگی رشد خوبی داشتند، بانوان با تاثیرپذیری از فرهنگ و سبک زندگی ایشان می توانند بسیار موثر در جامعه باشند، وی در حین اینکه حریف عفاف و حجاب را حفظ کردندنسبت به جریان های جامعه بی تفاوت نبودند.

کد خبر 1251206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha