"همرزمان قمی‌ام"؛ روایت روزهای سخت جنگ از نگاه فرمانده جوان ارتش

"همرزمان قمی‌ام" داستان حضور فرمانده جوان ارتش در روزهای سخت جنگ است؛ داستانی واقعی که چگونگی ورود او به ارتش تا آشنایی با شهید صیاد شیرازی و حضور در عملیات‌های مختلف را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، دفاع مقدس داستان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بود. حماسه ای که قهرمانانش جوان های این سرزمین بودند.

 

"همرزمان قمی‌ام" خاطرات شفاهی امیر سرتیپ محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران است که به قلم امیر محمد عباس نژاد و مهدیه فرازفر تدوین شده است؛ این کتاب زندگی نامه و خاطرات این فرمانده دفاع مقدس را به همراه تصاویری از دوران جنگ در 234 صفحه معرفی کرده است.

 

خانه پدری، استخدام در سازمان صنایع نظامی، ورود به ارتش، آشنایی با صیاد شیرازی، ارتفاعات تپه چشمه و عملیات های مختلف و حضور در دافوس، موضوع خاطرات این کتاب است.

 

در بخشی از کتاب "همرزمان قمی‌ام" آمده است: «... آن  روز با موشک مالیوتکا توانستم دو تانک عراقی را مورد هدف قرار دهم و این در بالابردن روحیه نیروها خیلی تأثیر داشت. کاربرد این موشک نسبت به موشم تاو بسیار سخت تر بود و برای هدف قرار دادن تانک و نفربرهای دشمن بایستی روی دوش قرار می گرفت و بعد آن را شلیک می کردیم در حالی‌که موشک تاو کافی بود پس از شلیک، هدف را از دوربین دنبال می نمودی تا موشک به هدف اصابت نماید.

 

پس از اینکه اولین موشک را به یکی از تانک ها که در نزدیکی پاسگاه کوت سواری بود؛ زدم همه الله اکبر گفتند و با چند دقیقه فاصله تانک بعدی را که تا سمت غربی پاسگاه نفوذ کرده بود؛ هدف قرار دادم. این کارم باعث شد کار عراقی ها هم در ادامه به مشکل بربخورند و با رشادت و دلاوری های نیروهایم دشمن نتوانست پاسگاه کوت سواری را اشغال کند و یا از خاکریز عبور نماید؛ بلکه مجبور به عقب نشینی به مواضع قبلی خود شد. فرهنگ جهاد و شهادت در عمق وجود همه بود و نیروها واقعا عاشقانه می جنگیدند و از کیان اسلام و کشور دفاع می کردند.»

کد خبر 1251209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha