۶۰ مسجد خراسان شمالی، میزبان رویداد تئاتر مردمی بچه های مسجد

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی، از میزبانی ۶۰ مسجد خراسان شمالی در دومین رویداد تئاتر مردمی بچه های مسجد خبر داد و گفت: این رویداد از هجدهم بهمن آغاز می شود و تا بیست و هفتم همین ماه ادامه دارد.

سیدمهدی کشمیری -مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان دومین رویداد تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در مجموع 28 اثر نمایشی از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، فاروج، گرمه و جاجرم به دبیرخانه این رویداد رسید.

 

وی افزود: پس از بازبینی آثار از سوی هیئت داوران متشکل از علیرضا فیروزه، عباس کریمی و سید مهدی کشمیری، در نهایت 6 نمایش منتخب جهت اجرای عمومی در مساجد استان انتخاب شد که این آثار از عصر امروز سه شنبه هجدهم بهمن ماه تا بیست و هفتم بهمن ماه در 60 مسجد شهری اجرا می شود.

 

کشمیری اولین اجرای تئاترها را نمایش «روایت ناتمام» به کارگردانی محمد یحیی‌آبادی از اسفراین معرفی کرد و افزود: این تئاتر در مساجد انصارالحسین و مسجد امامزاده اسفراین، مسجد امام حسین شهرستان راز، مسجد پنج تن آشخانه و مساجد ثارالله، امام حسین، امام حسن مجتبی، قمربنی هاشم، امام رضا و مسجد جامع شهرستان شیروان به روی صحنه می رود.

 

وی مساجد میزبان تئاتر «در آروزی شهادت» به کارگردانی محمد یحیی‌آبادی از اسفراین را مسجد امام خمینی(ره) و مسجد امام حسین(ع) اسفراین، مسجد جامع راز، مسجد امام زمان (عج) آشخانه، مسجد جامع روستای گریوان، مسجد روستای مهنان و مساجد امام سجاد، امیرالمومنین، بقیه الله و مسجد روستای حصار شیرعلی بجنورد اعلام کرد.

 

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی اظهارکرد: نمایش «واگویه‌های قهرمان کربلا» به کارگردانی سید یوسف حسینی از بجنورد هم در مساجد امام رضا(ع)، مسجد رضوی، مسجد امیرالمومنین و مسجد جامع فاروج و مساجد چهارده معصوم، امام حسن عسگری، مسجد قدس، مسجد امام رضا، مسجد صاحب الزمان (عج) و مسجد فاطمه الزهرا (س) بجنورد اجرا می شود.

 

وی تئاتر «هبوط» به کارگردانی مهدی بختور از اسفراین را از دیگر اجراها معرفی کرد که در مساجد امام رضا، مسجد روئینی ها، امام حسین، امام خمینی(ره)، مسجد امامزاده، مسجد انصارالحسین، مسجد روستای توی، مسجد روستای کوشکی، مسجد روستای چهاربرج و مسجد روستای ایرج در شهرستان اسفراین معرفی کرد.

 

کشمیری بیان کرد: نمایش «مهجورا» به کارگردانی محمد‌مهدی شاهی‌پناه از گرمه هم در مساجد نور، مسجد رسول اکرم، مسجد سیدالشهدا و مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان جاجرم، مسجد کربلایی علی اصغر و امام خمینی(ره) سنخواست مساجد صاحب الزمان(عج)، جامع، چهارده معصوم و امیرالمومنین شهرستان گرمه به روی صحنه می رود.

 

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی، مساجد میزبان نمایش «بچه بازارچه» به کارگردانی محمد‌مهدی شاهی‌پناه از جاجرم را هم مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد جامع، چهارده معصوم، امیرالمومنین گرمه، مسجد جامع درق، میجد جامع ایور و مساجد رسول اکرم، نور، سیدالشهدا و صاحب الزمان (عج) جاجرم اعلام کرد.

 

وی از جمله اهداف اصلی این رویداد را فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی و تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی نام برد و برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی را به دیگر اهداف اصلی این رویداد افزود.

 

 

کد خبر 1251263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha