اجرای ۱۸ گروه نمایشی به بچه های مسجد در خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ۱۸ کار نمایشی از ابتدای سال جاری تاکنون به همت بچه های مسجد در استان موضوعات مختلفی از جمله دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تاریخ اسلام اجرا شده است.

مجید کریمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اجرای گروه های نمایشی در مساجد، روش خوبی برای انتقال مفاهیم و اهداف انقلاب اسلامی است و جمله «آن چه از دل برآید بر دل نشیند» مصداق این نوع نمایش است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: شیوه این نوع نمایش ها در مساجد ساده و روان و از پیچیدگی های تئاتر به دور است و با یک زبان ساده مفاهیم نمایش را به مخاطب انتقال می دهند و در حوزه انقلاب اسلامی این نوع کارهای نمایشی بیانگر پیام ها و آرمان های انقلاب توسط جوانان است.

 

وی با بیان اینکه 18 اجرای نمایشی از ابتدای سال جاری تاکنون به همت بچه های مسجد در استان اجرا شده است، افزود: در این نمایش ها به موضوعات مختلفی از جمله دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تاریخ اسلام پرداخته شده است.

 

کریمیان در ادامه بیان کرد: 6 کار نمایشی نیز در ایام دهه فجر امسال در شهرهای بیرجند نهبندان و سرایان با موضوع انقلاب اسلامی اجرا می شود و یک نمایش رادیویی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) اجرا شد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان گفت: یک کار نمایشی با عنوان «مهندس مین» با محوریت دفاع مقدس در پنج مسجد بیرجند از جمله امام حسن مجتبی(ع) و حضرت ولیعصر(عج) و قبا اجرا می شود و این گروه های نمایشی زیرمجموعه دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد فعالیت دارند و هر گروه حداقل دارای پنج نفر از جوانان هستند.

 

 

کد خبر 1251309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha