۴۰ هزار شغل بخش دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور ایجاد شد

زلفی گل از ایجاد۴۰ هزار شغل بخش دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشورخبرداد و گفت: در دولت سیزدهم هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدعلی زلفی گل - وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری - امروز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: حمایت از فعالان حوزه دانش بنیان با توجه به نامگذاری شعار سال و تأکیدات رهبر معظم انقلاب دردستور کار قرار دارد.

 

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به راه اندازی وتأسیس هفت هزارهفت هزار شرکت دانش بنیان در مدت دولت سیزدهم در کشور اظهارداشت: مهمترین خدمات دولت در حوزه دانش بنیان رامی توان ایجاد ۴۰ هزار شغل بخش دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور عنوان کرد.

 

وی با تأکید براینکه رویکرد مهمی که در دولت سیزدهم به طور جد پیگیری می‌شود ایجاد اشتغال در حوزه دانش بنیان است ادامه داد:کمک به راه اندازی این شرکت‌ها و ارائه تسهیلات مناسب از جمله اقداماتی که برای حمایت از آنها صورت می‌گیرد.

 

زلفی گل با اشاره به اینکه این کسب وکارها با رویکرد توسعه وکمک به رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی آنها پیگیری می‌شود اظهارداشت: طی سنوات اخیر به موضوعاتی نظیر هسته‌های دانش‌بنیان و دانش محور توجه بسیاری شده است.

 

وزیر علوم در ادامه از راه اندازی۱۱ هزار هسته فناور در کشور با حمایت‌های دولت خبردادوافزود: توجه به این امور یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور محسوب می‌شود لذا در تلاشیم ضمن حمایت از آنها ارتباط دانشگاه و دانشجویان با صنایع بیشتر مرتبط کنیم تا دانش در کنار مهارت و تجربه بتواند منجر به پیشرفت و توسعه در کشور شود.

 

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه سمنان با نام شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره‌برداری رسید.

 

این ساختمان از یک سالن همایش اصلی با گنجایش هزار نفر و دو سالن همایش با ظرفیت ۲۵۰ نفر تشکیل شده است.

 

این مجموعه زیر بنای پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع را دارد و کلنگ زنی این مجموعه سال ۸۶ آغاز شده بود.

 

کد خبر 1251315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha