آرمان آزادی فلسطین توسط جمهوری اسلامی  در منطقه احیا شد

نماینده جنبش امل لبنان با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین و اولویت آن در نظام اسلامی گفت: جمهوری اسلامی آرمان آزادی فلسطین را در منطقه احیا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سلاح فحس، نماینده جنبش امل لبنان در ایران در همایش بین المللی "بهار ٤٥؛ قدس شریف در آستانه آزادی" با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: برای ما لبنانی ها که هم مرز با اراضی اشغالی هستیم و در نتیجه اشغال لبنان مشقت های زیادی را تحمل کردیم، موضوع فلسطین بسیار متفاوت است حتی اگر صهیونیست ها به لبنان حمله نمی کردند و ملتی را آواره نمی کردند، خاکی را اشغال نکرده بودند هم برای لبنانی ها آرمان و آزادی فلسطین بسیار مهم بود.

 

وی با بیان اینکه ملت های اسلامی نباید آرمان مهم آزادی فلسطین را از یاد ببرند، گفت: آرمان فلسطین برای لبنانی ها بسیار مقدس است و این مسئله ربطی به اشغال لبنان از سوی صهیونیست ها ندارد. بند ششم بیانیه تاسیس جنبش امل لبنان پس از محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید می کند آزادی فلسطین یک هدف مقدس است و در اولویت این جنبش قرار دارد و این همراهی با فلسطینی ها برای جنبش امل مایه افتخار است.

 

وی ادامه داد: صهیونیست با هم پیمانانش در نظر دارند مانع رشد و پیشرفت های ملت های مسلمان شوند و ما نباید اجازه دهیم این هدف شوم محقق شود و این یکی از طرح های استعماری صهیونیست ها است.

 

وی با اشاره به طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی در دفاع از مسئله فلسطین و مبارزه با طرح ها و پروژه های رژیم صهیونیستی در منطقه دارد و زمانی که موضوع عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی مطرح شد، مردی از تبار پاکان انقلاب کرد و مسئله فلسطین را زنده نگه داشت.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمانی حساس که آرمان فلسطین در حال خاموشی بود آن را احیا کرد، افزود: این اقدام جمهوری اسلامی چالشی فراگیر برای صهیونیست ها ایجاد کرد و جمهوری اسلامی ایران تمام توطئه هایی را که علیه فلسطین و مقاومت پایه ریزی شده بود را خنثی کرد و البته باید بگوییم جمهوری اسلامی ایران در این راه هزینه های بسیاری داده است و در این زمینه شهدای مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی گواه این موضوع هستند.

 

 

کد خبر 1251366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha