جایزه کتاب سال سبب اعتلای علم خواهد شد

قارونی با بیان اینکه جایزه کتاب سال می‌تواند مشوقی برای پژوهشگران و نویسندگان در راستای نگارش آثار با محتوا و پرمغز باشد، گفت: این جایزه می‌تواند در جهت تخصصی شدن کتاب نقش داشته باشد.

دکتر منوچهر قارونی در مورد جایزه کتاب سال به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: معرفی کتاب در بخش‌های مختلف همچون هنر، تاریخ و پزشکی به عنوان اثر شاخص و برگزیده سبب می‌شود نویسندگان و پژوهشگران در عرصه‌های مختلف به تحقیقات بیشتر بپردازند و مقالات بیشتری مطالعه کنند تا بتوانند آثار بهتر و جدیدتری بنویسند.

 

نویسنده کتاب «بیماری‌های ایسکمیک قلب» ادامه داد: برگزاری جایزه‌ای تحت عنوان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال می‌تواند عاملی تشویق کننده برای پژوهشگران و نویسندگان باشد تا در راستای نگارش آثار پرمحتوا و پرمغز تلاش بیشتری کنند.

 

این متخصص قلب و عروق درباره ویژگی‌های ضروری داوری در جایزه کتاب سال تصریح کرد: لازم است افرادی که به قضاوت و داوری این آثار می‌پردازند با دید صرفا علمی به آن نگاه کنند و به اسم نویسنده و مترجم اثر توجه نکنند و تنها مطالب علمی کتاب و محتوای نوشته شده در هر بخش را مورد ارزیابی قرار دهند. همچنین ضرورت دارد به این امر نیز توجه کنند که کتاب و مطالب آن چه اندازه برای جامعه مفید است.

 

وی با اشاره به داوری‌های قابل اتکا و اعتماد در جایزه کتاب سال بیان کرد: آثاری که در گروه علوم کاربردی و با موضوع علوم پزشکی به عنوان نامزدهای چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند جزو آثار قابل تحسین و باکیفیت هستند.

 

 قارونی خاطر نشان کرد: با توجه به این که جایزه کتاب سال در بخش‌های مختلف همچون تاریخ، هنر، زبان، علوم کاربردی و... آثار نویسندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، می‌تواند در جهت تخصصی شدن کتاب نقش داشته باشد. از سویی  این جایزه سبب اعتلا و بالا رفتن علم خواهد شد.

 

کد خبر 1251444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha