دانشکده علوم پزشکی نوین، نیاز کردستان است/عدالت و تعالی نظام سلامت دو مولفه وزارت بهداشت+عکس

عین‌اللهی گفت: دانشکده علوم پزشکی نوین را از نیازهای کردستان دانست و گفت: با روشهای نوین و با تعالی نظام سلامت می‌شود درمان را تسریع داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، بهرام عین‌اللهی عصر سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در جریان سفر به کردستان در جلسه شورای اداری این استان، دانشکده علوم پزشکی نوین را  از نیازهای کردستان دانست و اظهار کرد: با روش‌های نوین و با تعالی نظام سلامت می‌شود درمان را تسریع داد و تنها نقطه اتکا دارو نیست و رشد نظام سلامت هم مختص دانشگاه‌های مرکز کشور نیست بلکه منبع و محل تعالی استان‌هایی مانند کردستان می‌تواند باشد.

 

وزیر بهداشت در شورای اداری استان کردستان افزود: وضعیت سلامت ایران در منطقه و جهان با وجود تحریم و شرایط اقتصادی، به واسطه وجود نیروهای دانشمند و عالم کم نظیر است.


وی بیان کرد: تلاش برای تحقق عدالت برای این است که امکان درمان، تحصیل و آموزش افراد در هر منطقه‌ای که هستند فراهم شود و افتتاح ۲۷ طرح حوزه سلامت در کردستان نشان از این تلاش برای توسعه عدالت سلامت است.

 

وزیر بهداشت اضافه کرد: کردستان در زمینه دانشکده داروسازی حمایت می‌شود تا در آموزش و تولید این دانشکده موفق عمل کند و این نیازمند کمک نمایندگان مجلس نیز هست تا استان خودکفا شود.

وی بر بیمه و اجرای پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: امسال در کشور ۶ میلیون نفر را بیمه کردیم و انتظار از استان کردستان این است که همه بیمه باشند و به فرموده رهبر انقلاب باید طوری شود که افراد فقط درد بیماری داشته باشند و به دنبال تامین هزینه‌های درمان نباشند.

ادای احترام وزیر بهداشت به شهدای کردستان


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان به همراه استاندار کردستان با حضور در یادمان شهدای گمنام پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

افتتاح اولین مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج

 

با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کردستان و در ایام الله دهه فجر مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مرکز با زیربنای ۶۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۲۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است  و به بیماران شیمی‌درمانی، ضعف سیستم ایمنی و نیازمند پیوند مغز استخوان خدمات ارائه می‌دهد.


شش میلیارد تومان از اعتبار هزینه شده این طرح مهم درمانی توسط بنیاد خیریه رویا فروزش تامین شده است.

 

بهره‌برداری از بخش تصویربرداری پت اسکن بیمارستان کوثر سنندج

 

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش تصویربرداری پت اسکن بیمارستان کوثر سنندج به بهره‌برداری رسید

بخش پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی پت‌سی‌تی‌اسکن بیمارستان کوثر سنندج روز سه‌شنبه با هدف تشخیص سریع انواع سرطان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

این بخش دارای اتاق اسکن با دستگاه زیمنس و آخرین تکنولوژی روز دنیا، ۲ اتاق جذب بیمار و اتاق تزریق پت‌اسکن است که پت‌سی‌تی تمام اعضای بدن، عضله قلب و مغز را با رادیو داروی FDG انجام می‌دهد.

این دستگاه برای تشخیص سریع انواع سرطان‌ها در بیمارستان کوثر سنندج، به عنوان قطب درمان سرطان غرب کشور راه‌اندازی شد.

 

این دستگاه پت سی تی (پیشرفته‌ترین دستگاه تصویر برداری در زمینه تشخیص و شناسایی به موقع بیماران مبتلا به انواع کانسرها) با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان خریداری شده است و با نصب آن، کردستان قطب درمان سرطان در غرب کشور می‌شود.

تا پیش از این بیماران کردستانی برای استفاده از این دستگاه و تشخیص به موقع، راهی شهرهای دیگر می‌شدند.

کد خبر 1251460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha