نمایشگاه عکس و روزنامه های اوایل انقلاب در طارم به نمایش درآمد

به گفته شعبانی، همزمان با ایام الله دهه فجر نمایشگاه عکس و روزنامه های اوایل انقلاب در شهرستان طارم برپا شد و ۱۰۰ عکس و روزنامه اوایل انقلاب در معرض دید عموم قرار گرفت.

منوچهر شعبانی-رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طارم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص برنامه های دهه فجر در شهرستان طارم اظهار کرد: ترویج فرهنگ انقلاب، تبیین و ترویج آرمان‌های این نهضت، معرفت‌افزایی و آگاهی‌بخشی میان مردم، توجه ویژه نسل جوان به ماهیت انقلابی و دفاع از ارزش‌های انقلاب از وظایف راهبردی این مجموعه است.

 

وی هدف از برگزاری نمایشگاه عکس روزنامه‌های اوایل انقلاب را یادآوری حوادث مهم تاریخی آن ایام و تجدید خاطره اتفاقات لحظه به لحظه سال 57 عنوان کرد و افزود: رسالت عظیم اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع اخبار و رویدادهاست که این قشر به خوبی این کار بزرگ را به سرانجام می‌رسانند.

 

به گفته رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم در این نمایشگاه تعداد 100 عدد تابلو عکس و عناوین روزنامه‌های انقلاب به مدت 10 روز در معرض علاقه‌مندان قرار دارد.

 

وی اظهار داشت: این اداره در راستای ترویج فرهنگ انقلابی اقدام به برپایی این نمایشگاه در این ایام نموده  که این امر خود می‌تواند از یک جهت باعث دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر شود و از سوی دیگر با حضور در مراسمات این چنینی، تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری برای اقتدار نظام مقدس جمهوری داشته باشیم.

 

این مسئول به برپایی نمایشگاه عکس از آثار هنری بانوان این شهرستان در این ایام خبر داد و گفت: تعداد 50 اثر از آثار هنری بانوان هنرمند شهرستان در رشته نقاشی، طراحی  و خوشنویسی  به مدت 10 روز برای بازدید علاقه‌مندان به رشته‌های هنری در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

شعبانی به برگزاری نمایشگاه مد و لباس و صنایع دستی به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در راستای توسعه و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی و همچنین تشویق و ترغیب هنرمندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته برنامه ها و طرح هایی برای گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده اما برای بهره گیری بیشتر در عملیاتی کردن این طرح ها تلاش می کنیم برنامه هایی خوب وبا محتوای کمی و کیفی را در سطح شهرستان برگزار نماییم.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی طارم افزود: در راستا عملیاتی شدن برنامه های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب نیازمند انجام کار فرهنگی مستمر و ارائه راهکارهای فرهنگی هنری در این حوزه است.

 

شعبانی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح برای گسترش و ترویج ارزش های دینی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طارم از یک سو برای وظیفه قانونی و اداری خود و همسو با تمام ادارات و نهادها برای ترویج فرهنگ و عفاف حرکت می کند و از سوی دیگر برای مقابله با بد حجابی و هنجار شکنی ها به عنوان مهمترین دستگاه متولی فرهنگ به ارائه برنامه و الگو سازی در این حوزه اهتمام می ورزد.

 

وی به برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی نیز در این ایام اشاره کرد و هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای آگاهی بانوان از آثار و عوارض آسیب های اجتماعی، رفتارهای پر خطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن و ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه ساز و آشکار کننده اعتیاد به مواد به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین کارگاه هایی می تواند باعث ارتقاء سطح آگاهی و دانش مخاطبان  برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شود .

            

کد خبر 1251501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha