ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در گلستان بعد از انقلاب تا ۲۴ برابر افزایش یافت

برزعلی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی گفت: تولید محصولات کشاورزی در استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشدی تا ۲۴ برابری را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد برزعلی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن) در نشست خبری با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در سایر حوزه‌ها به ویژه بخش کشاورزی غیرقابل انکار بوده و توانسته است در بسیاری از تولیدات به مرز خوداتکایی برسد.

 

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: میزان تولید محصولاتی مانند شلتوک در سال زراعی ۵۷-۵۶ در استان گلستان ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن بود که تولید این مخصول در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۴۳۴ هزار تن یعنی ۱۸ برابر افزایش یافته است.

 

وی افزود: تولیدات باغی استان در این ۴ دهه با رشد ۶ برابری از ۴۳ هزار و ۷۰۰ تن به ۲۶۳ هزار تن رسیده است. تولید گوشت مرغ با رشد ۲۴ برابری از ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن به ۲۵۶ هزار تن رسید.

 

برزعلی بیان کرد: تولید تخم مرغ و آبزیان نیز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۴ برابر افزایش یافت. در همین سال‌ها زهکشی اراضی استان که قبل از انقلاب اسلامی ۳ هزار هکتار بود که ۳۶ برابر افزایش پیدا کرد و تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار استان زهکشی شده است.

 

وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی در دهه فجر امسال در حوزه کشاورزی استان گفت: در این ایام ۱۸۳ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی استان افتتاح شد.

 

رئیس جهادکشاورزی گلستان افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها ۱۰ هزار و ۳۱۶ خانوار از خدمات آن برخوردار شده‌اند و برای یکهزار و ۲۵۵ نفر شغل ایجاد شده است.

 

کد خبر 1251581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha