تلاش گفتمان غرب برای نفوذ فرهنگی در میان جوانان

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این سالها بارها در مورد ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هشدار داده‌اند، گفت: ‌گفتمان غرب به دنبال نفوذ فرهنگی در میان جوانان کشور است.

حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری -استاد حوزه - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به توطئه دشمنان علیه نوجوانان و جوانان با نفوذ فرهنگی و دور کردن آنان از آموزه‌های دینی و اسلامی، اظهار داشت: گفتمان غرب با هر ترفند و ابزاری همواره به دنبال نفوذ فکری و فرهنگی در میان جوانان بوده است و ما شاهدیم که مقام معظم رهبری در این سالها بارها در مورد تهاجم گسترده فرهنگی، ناتوی فرهنگی و یا شبیخون فرهنگی دشمن به مردم و مسئولان هشدار داده بودند.

 

این استاد حوزه ضمن تاکید بر اثرات و تبعات مخرب عدم برنامه‌ریزی برای مقابله با اقدامات و فتنه‌گری دشمن در حوزه فرهنگ عنوان کرد: اگر به سیر اتفاقات تاریخی چه در گذشته دور و چه در دنیای معاصر نگاه کنیم، می‌بینیم که تهاجم فرهنگی در سبک زندگی جوامع مسلمانان به سبک زندگی غربی تغییر شکل داده است.

 

عاشوری با بیان اینکه این نوع تغییر سبک زندگی، جهان اسلام را با خطر مواجه کرده است تصریح کرد: از آنجا که موقعیت و جایگاه کشورمان در منطقه، دنیای اسلام و در جهان موقعیتی ویژه و حساس بوده و هست بنابراین می طلبد برای استوار سازی جایگاهمان در حوزه فرهنگ و گفتمان غالب فعالانه‌تر از اینها عمل کنیم.

 

وی فرهنگ انتظار و مهدویت(عج) را جزو لاینفک فرهنگ و گفتمان جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و یادآور شد: دشمنان برای اجرا و پیاده‌سازی اهداف خود در این جامعه مهدوی(عج) دست به هر اقدامی زده‌اند و از هیچ ترفندی برای گسست صفوف مسلمین، سیاه‌نمایی و ایجاد شبه فروگذار نکرده است.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: دشمن برای تغییر در سبک زندگی اسلامی و غالب کردن گفتمان فکری و فرهنگی خود خوش‌بین بوده و در خیلی از بخش‌ها پیش‌روی کرده است، اما با وجود همه اینها مسئولان حوزه‌های فرهنگی که بسیار گسترده هستند، می‌توانند با نقش آفرینی جدی تر و عمل به منویات مقام معظم رهبری مسیر ترسیم شده غرب را سد کنند.

 

کد خبر 1251711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha