لزوم استفاده از درس های عملیات والفجر ۸ در جنگ ترکیبی دشمن

سردار نظری گفت: والفجرهای ۸  بیشماری در پیش داریم و دشمن از اصل غافلگیری و عملیات فریب بر اذهان جوانان ما استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار محمدعلی نظری، صبح پنجشنبه (۲۰ بهمن) در مراسم گرامیداشت عملیات والفجر 8 افزود: این عملیات با نصرت الهی و اتکاء به خداوند و نبوغ و ذکاوت فرماندهان و اعتقاد رزمندگان و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها با عبور از رودخانه ای انجام شد که جزو چهار آبراه غیرقابل عبور از جهات مختلف است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تشریح شرایطی که این عمليات در بستر آن انجام شد از جمله سست بودن زمین، نیزارهای بلند، چهاروجهی بودن حرکت آب اروند؛ مهم ترین اصل را غافلگیری دشمن دانست و افزود: اتفاقی که در هورالعظیم و محور ام الرصاص رقم زدند، در کمال رعایت مسائل حفاظتی انجام شد.

وی در همین باره ادامه داد: کاری که در هورالعظیم انجام و انتقال روزانه نیرو و مهمات که صورت می گرفت تا حدی بود که یکی از فرماندهان ارتش عراق در خاطرات خود می گوید به من گفتند تحرکاتی در محور هورالعظیم است و اینقدر تحرکات واقعی و خوب بر مبنای اصل فریب انجام شد که نیروها را به آن محور برده و تا سه روز باور نمی کردم که حمله در اروند بود و من در این آوردگاه شکست خوردم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان این آموزه را درسی برای جنگ ترکیبی امروز قلمداد و بیان کرد: والفجرهای 8  بیشماری در پیش داریم و دشمن دارد از اصل غافلگیری و عملیات فریب بر اذهان جوانان ما استفاده می کند و مسائلی که اخیراً در کشور رخ داد، خود اعتراف کردند در برخی جاها پیچیده تر از دفاع مقدس بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید شرایط برای ما عادی باشد و باید آماده باشیم و جهاد تبیین را عملی کنیم  و با بصیرت آماده باشیم تا غافلگیر نشویم؛ افزود: جنگ روایت ها و وارونه جلوه دادن حقایق و ایجاد تردید و شبهه و نهادینه کردن افکار پلید در ذهن جوانان ما مهم ترین هدف دشمن است.

سردار نظری خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به آن اقتدار و توانمندی رسیده اند که هیچ راهی برای حمله نظامی دشمن باز نگذاشته اند و مطمئن هستند در اولین کار سختی که انجام بدهند، ضربه سختی خواهند خورد لذا روی جنگ های ترکیبی و شناختی تمرکز کردند که باید با همراهی و استفاده از تجربیات پیشسکوتان در راستای تبیین کار کنیم.

وی رویش های جدید انقلاب و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن در حال افول است و هر ضربه ای را طراحی می کند تا با تاکتیک های جدید به ایران ضربه بزنند و ما باید آمادگی کافی داشته باشیم.

کد خبر 1251727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha