لزوم  فرهنگ سازی در حوزه های فرهنگی و اعتقادی با هدف کاهش جرم|انقلاب اسلامی محصول دین خواهی مردم است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول قضاوت مردمی است که دین رابه دنیا ترجیح دادند، گفت: قضات قبل از قضاوت برای پرونده های مردم باید دردرون خود قضاوت کنند و ودین را غالب بر لذت های دنیوی کنند تا قضاوت درستی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقرمحمدی لائینی -نماینده ولی فقیه در استان مازندران- امروز(۲۰بهمن) در همایش روسا ودادستان های سراسر استان به میزبانی دادگستری کل دیار علویان ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز خدمت به مردم ،خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه ما درهرپست وجایگاهی که هستیم باید قدردان این نعمت باشیم وخدمت به نظام را افتخاری برای خود بدانیم.

 

وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی، عرصه وسیعی برای خدمت درزمینه های مختلف اعم ازرسیدگی به دعاوی، مبارزه با زمین خواری وتجاوز به اموال عمومی، انفال مبارزه با انواع دست دازی ها به محیط زیست،مبارزه با منشا آلودگی ها و هنجار شکنی ها وجود دارد، گفت:‌ مسئولین امر در دستگاه قضا با توجه به گسترگی حوزه خدمتی نباید فرصت خدمت به مردم را از دست دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم اقدامات خوبی درزمینه های مختلف صورت گرفته،اما دستگاه قضایی استان در مسائل فرهنگی باید ازهمه عوامل وضابطین درمقابله با گستاخی ها وهنجارشکنی ها استفاده کند.

 

وی با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک افزود:باید استفاده از فناوری های نوین و الکترونیکی شدن امور وبهره گیری از ظرفیت دانش بنیان ها درجهت کاهش فساد و افزایش کارکرد وعملکرد موثر مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول ونتیجه قضاوت مردمی است که دین رابه دنیا ولذات وشهوات آن ترجیح دادند، گفت: قضات قبل از قضاوت برای پرونده های مردم باید دردرون خود قضاوت کنند ودین را غالب بر لذت های دنیوی کنند تا بتوانند قضاوت درستی نسبت به پرونده ها داشته باشند.

 

وی اذعان کرد: با فرهنگ سازی در حوزه های فرهنگی و مسائل اعتقادی می توان آمار پرونده های ورودی به محاکم را کاهش داد.

کد خبر 1251826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha