اجرای درست و به موقع قانون اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را همراه دارد

حجت الاسلام اکبری گفت: اجرای احکام به عنوان نتیجه نهایی فرآیند دادرسی نقش مهمی درافزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی دارد باید تسریع وساماندهی اجرای احکام در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری- رئیس کل دادگستری استان مازندران- امروز(20بهمن) در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان، ضمن تبریک ایام ومناسبت های ماه رجب و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به اقدامات وعملکرد دستگاه قضایی در10ماه ابتدایی سال جاری اشاره و اظهار کرد:خداوند متعال را شاکریم با تلاش ومجاهدت قضات وکارکنان ازجایگاه خوبی درکشوربرخورداریم.

 

وی با بیان اینکه همچنین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها نسبت به گذشته بسیارکاهش یافته است، افزود: این مدت از6ماه تا 2سال به 86 روز رسیده است وبا برنامه های مختلفی که درحال انجام است امیدواریم مردم شاهد کاهش بیشتر زمان رسیدگی به پرونده ها باشند.

 

حجت الاسلام اکبری برلزوم افزایش نظارت روسا و دادستانها بر عملکرد همکاران قضایی و اداری و بررسی مستمر وضعیت رسیدگی به پرونده ها تاکید کرد و گفت: برای رسیدن هرچه بهتر و سریع‌تر به عدالت و پشتیبانی از حقوق فردی واجتماعی مردم لازم است نظارت مستمر و مداوم رؤسای دادگستری ودادستان ها بر عملکرد ها صورت گیرد.

 

وی در ادامه به ضرورت رسیدگی به پرونده های معوق و مسن اشاره کرد و خاطرنشان شد:پرونده های مهم ومسن از اهمیت بالایی برخوردارند وباید با یک برنامه ریزی صحیح در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

 

حجت الاسلام اکبری در خصوص ارفاق که رئیس قوه قضائیه اعلام کردند گفت: اقدامات شایسته از سوی حوزه های قضایی دراین زمینه صورت گیرد تا حق افرادی که شامل این ارفاق ها می شوند ضایع نشود، تلاش داریم هیچ زندانی به ناحق به خاطر برخی موضوعات بی دلیل در زندان باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان مازندران به اهمیت اجرای احکام قضایی اشاره کرد و افزود:اجرای احکام به عنوان نتیجه نهایی فرآیند دادرسی نقش مهمی درافزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی دارد باید تسریع وساماندهی اجرای احکام در دستور کار باشد. 

 

وی تاکید کرد:‌ تلاش داریم با اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی، زمینه تقویت اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی فراهم شود.

کد خبر 1251835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha