بانوان فعال عرصه‌های مختلف کارآفرینی، فرهنگی و هنری در سنندج تجلیل شدند

جشن میلاد یاس نبوی، در راستای تجلیل از بانوان فعال عرصه‌های مختلف کارآفرینی، فرهنگی و هنری به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان_ در این آیین با اشاره به اینکه نامگذاری ایام خاص و اعیاد حاوی مفاهیمی است، اظهار کرد: با نامگذاری ایام و اعیاد به نام ائه اطهار علیهم‌السلام باید بدانیم صاحب آن روز چه کسی است و ما چقدر خود را در مسیر صاحبان این روزها که مسیر رستگاری هستند، قرار می‌دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه صاحب این جشن «یاس نبوی» حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: تاکید حضرت زهرا(س) در این ایام و این روز خاص به قدردانی از مادر است چون والدین بویژه مادران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و بهشت زیر پای آنان است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام اینکه جایگاه مادر به اندازه‌ای بالا است که در روایت‌ها آمده است اگر می‌خواهید تمدنی را ساقط کنید باید سه جریان را نابود کنید، افزود: این جریان‌ها شامل «مادر در خانواده»، «معلم در آموزش» و «بزرگان فکر و اندیشه» است بنابراین باید همه ما این جایگاه و مقام را همواره والا نگه داریم.

 

یک‌چهارم اعضای تعاونی‌های کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند

 

فرزاد پیشکاری _مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان_ نیز در این آیین اعلام کرد: ۸۰ درصد پرداختی‌های ما در حوزه مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد و‌در حال حاضر در کردستان ۱۸۴ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند که یک چهارم آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

وی افزود: بانوان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین کننده‌ای داشته و دارند و همواره پا به پای مردان برای تثبیت این نظام و انقلاب تلاش می‌کنند.

 

پیشکاری اضافه کرد: امروز توسعه، پویایی و بالندگی کشور در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش و روحیه خستگی‌ناپذیر و دستان توانمند بانوان و فکر و اندیشه والای این قشر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: بانوان کردستانی علاوه بر نقش مادری و ایفای نقش در حوزه‌های مختلف در حوزه تولید نیز نقش تعیین کننده ای دارند و در اقتصاد استان و کشور تاثیرگذار هستند.

 

در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و از تعدادی از بانوان عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و کارآفرینی تجلیل شد.

کد خبر 1251856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha