ساحت علم و فرهنگ بهترین بستر برای نقش آفرینی بانوان است

خادمی گفت: در انقلاب اسلامی ساحت علم و فرهنگ و هنر بهترین امکان و بهترین بستر برای نقش آفرینی بانوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، عاطفه خادمی - مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - شب گذشته(پنجشنبه ۲۰ بهمن) در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران که با عنوان مشق مادر در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: خوشحال هستیم امروز در استان قزوین هستیم، استانی با قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار و رویدادی که امشب اختتامیه آن است.

 

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره خوشنویسی چند مزیت دارد، اول اینکه ساحت و عرصه هنر به خصوص خوشنویسی در بین تمامی ظرفیت های هنری، کمترین تغییر و تحولات را دچار شده و آن اصالت خود را به جهت عقبه تاریخی حفظ کرده و این ظرفیت قابل توجهی است که نیاز است مجدد آن را احیا کنیم.

 

وی عنوان کرد: دومین ویژگی جشنواره که خیلی نمایان است، این است که این برنامه جایی است دغدغه های خود را در حوزه نظام ارزشی و گفتمانی به واسطه ابزار هنر نشر دهیم و می بینیم خلق معنا و ارزش به واسطه هنر خوشنویسی رقم می خورد.

 

خادمی اعلام کرد: مزیت برتر دیگر این است این جشنوراه به واسطه بانوان رقم خورده و این بسیار ارزشمند است و این فهمی که از الگوی سوم در گفتمان انقلاب اسلامی داریم فعال کردن ظرفیت بانوان در ساحت هایی است که نقش آفرینی را به صورت ویژه در خدمت تحقق اهداف وآرمان ها بییند.

 

وی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی ساحت علم و فرهنگ و هنر بهترین امکان و بهترین بستر برای نقش آفرینی بانوان است و شواهد ان هم این جشنواره و ظرفیت های مختلف است که وجود دارد.

 

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بزرگترین ثمره این امر، کارکرد و کارویژه اصلی همه بانوان جهان است و آن ثمره، آن چیزی است که خدا در فطرت زن به ودیعه گذاشته و بانوی مسلمان توانسته مظهر آن باشد و آن ایجاد سکینه و آرامش است.

 

کد خبر 1251884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha