محلات تاریخی سنندج با رویکرد خلق مکان‌های گردشگرپذیر بازآفرینی می‌شود/راه‌اندازی موزه موسیقی

مهرزاد گفت: محلات تاریخی با رویکرد خلق مکان‌های پایدار و گردشگرپذیر در سنندج بازآفرینی می‌شوند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، منصور مهرزاد _سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان_ در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان و شهرداری سنندج که عصر پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین میراث فرهنگی و شهرداری، به منظور حمایت از توسعه گردشگری شهری سنندج و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری با استفاده از مشوق‌ها و ابزارهای قانونی در اختیار هر دو دستگاه، منعقد شد.

 

وی با اشاره به مفاد این تفاهمنامه گفت: در این تفاهم‌نامه اقداماتی شامل راه‌اندازی موزه موسیقی، اجرای پیاده‌راه و محور گردشگری سلامت در محور قشلاق گریزه، اجرای پروژه‌های گردشگری در محور صلوات‌آباد و سراب ‌قامیش، اجرای طرح‌های مطالعاتی و اجرایی در حوزه بازآفرینی محلات تاریخی با رویکرد خلق مکان‌های پایدار و گردشگرپذیر سنندج برای تحقق اهداف مورد نظر دنبال می‌شود.

 

مهرزاد عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸، پرداخت یارانه سود تسهیلات و اجرای زیرساخت‌های اصل پروژه‌های بزرگ و همکاری در برگزاری جشن جهانی نوروز از دیگر برنامه‌های این تفاهم‌نامه است. 

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان ضمن تاکید بر رعایت بند بند مفاد این تفاهم‌نامه، اعلام کرد: آماده هر گونه تفاهم‌نامه بین شهرداری و شورا برای تقویت صنعت گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان هستیم. 

 

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم ضمن معرفی آثار باستانی و فرهنگ غنی این شهر، در جذب گردشگر بیش از پیش موفق باشیم.

 

سنندج مهد هنر و فرهنگ و شهر اصالت و حماسه‌های تاریخ‌ساز است

 

 شهردار سنندج هم در این جلسه با بیان اینکه محور برنامه‌های شهرداری و شورای شهر سنندج حمایت از بخش گردشگری است، گفت: ارائه مشوق‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری شهری، واگذاری بناهای تاریخی در مالکیت شهرداری به بخش خصوصی، معرفی فرصت‌ها و بسته‌های گردشگری شهری و اجرایی نمودن طرح‌های مطالعاتی مربوط به مجموعه گردشگری تفریحی پارک جنگلی آبیدر از جمله وظایف این مجموعه برای رونق و توسعه گردشگری در سنندج است. 

 

سیدانور رشیدی اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه بسترساز رونق هرچه بیشتر شهر سنندج شده و در راستای خدمت به مردم شهرستان گام‌های موثری برداشته شود.

 

وی با بیان اینکه سنندج مهد هنر و فرهنگ و شهر اصالت و حماسه های تاریخ ساز است، خاطرنشان کرد: سنندج به واسطه داشتن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، همواره مقصد گردشگران و توریست‌ها بوده است.

 

وی از گردشگری موسیقی به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی استان کردستان و به‌ویژه سنندج نام برد و گفت: گردشگری موسیقی ظرفیت ارزشمندی است که می‌تواند ضمن تغییر در وضعیت معیشت هنرمندان موسیقی، اقتصاد استان را پویا کند.

 

رشیدی اضافه کرد: موسیقی مردم کرد یکی از غنی‌ترین و پربارترین موسیقی‌های ایران است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های هنری، تاریخچه غنی و وجود هنرمندان مستعد در حوزه موسیقی دلیل اصلی جهانی شدن سنندج در حوزه موسیقی شده است. وی افزود: بدون شک یکی از راه‌های توسعه همه‌جانبه گردشگری منطقه، ورود سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری موسیقی است به همین دلیل شورا و شهرداری تمام توان خود را برای تقویت این بخش بکار خواهد گرفت.

 

شهردار سنندج به برگزاری نشست‌هایی متعددی در این راستا با مجموعه میراث‌فرهنگی و هنرمندان گریزی زد و گفت: با هدف تقویت هرچه بیشتر این حوزه نشست‌های تخصصی دیگری نیز در آینده برگزار می شود.

 

رشیدی گفت: امیدواریم با هم‌دلی، هم‌فکری و با یک اهتمام جدی میان مسئولان حوزه گردشگری و فرهنگ و هنر استان بتوانیم ضمن انتقال موثرتر فرهنگ، سنن و آداب و رسوم این منطقه، برای جذب سرمایه‌گذار و معرفی فرصت‌های ناگفته در کردستان اقدامات مطلوبی انجام دهیم و به پیوند هرچه بهتر موسیقی با گردشگری بپردازیم.

 

گفتنی است؛ شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران ادامه دارد و غرفه استان کردستان در سالن ۳۸A گردشگری و در فضایی به مساحت ۲۰۳ متر مربع متشکل از ۱۲ کانتر گردشگری و سرمایه‌گذاری و ۴ غرفه صنایع‌دستی آماده بازدید مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است. 

کد خبر 1251894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha