توقعات جامعه فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه بررسی خواهد شد

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: توقعات جامعه فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه رسیدگی خواهد شد که در مجلس مطرح شده و امید است در لایحه تنظیم شده، بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ سیدمحمد حسینی -معاون پارلمانی رییس جمهوری- عصر پنج شنبه (20 بهمن ماه) در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خراسان شمالی اظهارکرد: توقعات جامعه فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه رسیدگی خواهد شد که در مجلس مطرح شده و امید است در لایحه تنظیم شده بررسی شود.

 

 

وی افزود: در این راستا در بودجه های سالانه اعتباراتی را قائل خواهیم شد و تلاش شده معاونت قرآنی ایجاد و به آن بهاء داده شود.

 

 


معاون پارلمانی رییس جمهوری عنوان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر استعدادهای فراوانی در جای جای کشور وجود دارد که باید به آن ها بهاء داده دشود و جنبه های معنوی و ارزشی بهتر و بیشتر باشد، کار جشنواره به خوبی پیش می رود در تمام حوزه ها از جمله تئاتر، موسیقی، هنر، سینما کارهای فراوانی انجام می شود که در این زمینه تعامل خوبی صورت گرفته است.

 

 


حسینی خاطرنشان کرد: باید به این عرصه توجه جدی صورت گیرد، بیانات مقام معظم رهبری نشان می دهد که این قابلیت فرهنگی و سبک زندگی که در استان مطرح شده مهم است و در حوادث اخیر که این استان کم ترین مشکلی را داشته نشان از بالندگی، بینش و بصیرت بالای مردم است که پای نظام و رهبری و آرمان های شهدا ایستاده اند.

 

 


وی افزود: مردم استان خراسان شمالی از مسیر خود خارج نشدند و قدردان آنان هستیم که باید توجه بیشتر به آن صورت گیرد و دغدغه های فرهنگی برطرف و نگاه ویژه صورت گیرد.

 

 


وی بیان کرد: در بحث اقتصاد هنر باید کارهای جدیدی صورت گیرد که اقداماتی در دست اجراست و از دولت درخواست شده به مسائل فرهنگی بهای بیشتری داده شود و اعتباراتی در نظر گرفته شود، دستگاه ها می توانند از سال آینده در بحث اعتبارات فرهنگ و هنر کمک کنند که مجوز دو درصد به آنان داده شده است.

 

 


معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: این اعتبارات کمک خوبی به عرصه فرهنگ و هنر خواهد کرد، نمی توان فقط به اعتبارات و بودجه وزرات فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات و حوزه هنری اکتفا کرد، اگر می خواهیم کار بزرگ صورت گیرد باید همه همکاری داشته باشند و نگاه تمام مسئولان فرهنگی باشد.

 

 


حسینی اضافه کرد: پیوست فرهنگی باید از ابتدا تعریف شود و تمام وزارتخانه ها و دستگاه ها کاری که انجام می دهند می تواند جنبه فرهنگی داشته باشد و اقدامات مثبت ارائه شود و به خوبی می توان مفاهیم را منتقل کرد.

 

 


وی گفت: هنر یک هدف و مقصدی دارد که موجب تاثیر و تعالی جامعه می شود که می توان از قالب هنر استفاده کرد و مضامین آن را انتقال داد.

 

 


وی افزود: به حمایت از موسسات فرهنگی، قرآنی و غیره توجه خواهد شد و باید دستاوردها مشخص شود، باید مردم و افرادی که انگیزه دارند پای کار بیایند و با یک مجموعه خودجوش کار به صورت مستمر ادامه یابد.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری بیان کرد: در دوران کرونا بسیاری از این موسسات دچار تعطیلی و آسیب شدند که نیاز است یک نهضت جدید آغاز شود حمایت شوند تا بتوانند کارهای بزرگی صورت گیرد که پی گیر آن خواهیم بود.

 

 

 

کد خبر 1251909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha