گروه های جهادی، نقش اتاق فکر را برای کمیته امداد ایفا می کنند

مدیر امور قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی گفت: هسته های گروه های جهادی نقش اتاق فکر را برای کمیته امداد ایفا می کنند و عملکرد آنها در تسریع و شناسایی نیازمندان بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ داوود عمادی -مدیر امور قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی- روز جمعه (21 بهمن ماه) در نشست صمیمی که با حضور تعدادی از مسئولین گروه های جهادی فعال خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و امروز گروه های جهادی و جهادگران در ادامه راه انقلاب و خدمت به مردم با احساس مسئولیت و مطالبه گری و با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب در تحقق پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در جهت رفع مشکلات مردم و جامعه اسلامی ایران قدم برمی دارند.

 

 

وی با اشاره به اینکه، کمیته امداد از ابتدای انقلاب به نیازمندان توجه ویژه ای داشته است، گفت: تأسیس قرارگاه حاج عبدالله والی در کمیته امداد موجب شد تا فارغ از بروکراسی اداری کارها پیش رود و از توان مردمی گروه های جهادی در جهت تقویت روحیه جهادی استفاده شود.

 

 

مدیر امور قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی افزود: گروه های جهادی بومی می توانند تاثیر گذاری بیشتری را در مناطق محلی داشته باشند و متناسب با نیاز زمانه به مشکلات ورود کرده و گره از مشکلات مردم و منطقه باز کنند.

 

 

عمادی با تاکید بر اینکه هسته های گروه های جهادی نقش اتاق فکر را برای کمیته امداد ایفا می کنند، بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبه ها در شناسایی، توان سنجی و جذب گروه های جهادی جهت فعالیت در عرصه های مختلف گروه های جهادی بسیار حائر اهمیت است.

 

 

این مقام مسئول کمک به جریان سازی، تقویت نگاه جهادی، ترویج ارزش‌های انقلابی و تقویت روحیه خدمت رسانی جهادی را از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی برشمرد.

 

 

مدیر امور قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی ادامه داد:  شناسایی گروه های جهادی آتش به اختیار در شهرستان ها از اهداف دیگر این قرارگاه است و یکی دیگر از اهداف قرارگاه این است بتوانیم از توان مردمی و گروه های جهادی در زمان بحران و نیاز در مناطق محروم استفاده کنیم.

 

 

عمادی با تاکید بر اینکه ما در این قرارگاه ادعای متولی بودن گروه های جهادی را نداریم، خاطر نشان کرد: گروه های جهادی گروه های خودجوش هستند و هدف این است که فضای همدلی را در کمیته امداد ایجاد کرده و فضای کمیته امداد بستری مناسب برای حضور گروه های جهادی و همدلی برای این گروه ها شود.

 

 

 وی یادآور شد: مراکز نیکوکاری جهادی ظرفیت جدیدی هستند که امکان دسترسی به اطلاعات مددجویی برای گروه های جهادی در قالب مراکز نیکوکاری فراهم شده و امکان عقد تفاهم نامه با گروه های جهادی و هم افزایی با این گروه ها فراهم است.

 

 

در این نشست هم اندیشی تعدادی از فعالان گروه‌های جهادی خراسان شمالی نیز به بحث و بررسی آسیب ها، فرصت ها و تهدیدهای اقدامات جهادی پرداختند و برای تحقق محرومیت زدایی در کشور و استان، بر توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تأکید کردند.

 

 

کد خبر 1251920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha