حمله دشمن در اغتشاشات اخیر به نقاط قوت نظام اسلامی بود

حجت الاسلام میهن پرست گفت: حمله دشمن در اغتشاشات اخیر حمله به نقاط قوت ایران بود نه نقاط ضعف این موضوعی است که حتی خواص هم هنوز که هنوز است از درک آن غافل‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز (21 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) این شهر با اشاره به خطبه نود و یکم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که خداوند روزی‌ها را مقدر کرد و اندازه‌گیری فرمود، گاه آن را زیاد و گاه کم نمود، گاه با تنگی و گاه با وسعت روزی را تقسیم کرد و درعین‌حال عدالت را در آن رعایت فرمود و هدف از آن تقسیم این بود که هر کس را بخواهد با وسعت روزی یا تنگی آن بیازماید و به‌وسیله آن شکر و صبر غنی و فقیر را آزمایش کند.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست در ادامه تصریح کرد: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید که سپس روزی وسیع را با فقر و بیچارگی درآمیخت، تندرستی را با حوادث دردناک توأم ساخت و شادی و سرور را با غصه و اندوه قرین کرد، سرآمد عمر را آفرید، آن را گاه طولانی و گاه کوتاه قرارداد و گاه مقدّم و گاه مؤخر داشت و سرانجام مرگ را با عوامل پایان عمر پیوند داد و با آن رشته‌های طولانی حیات را درهم پیچید و پیوندهای محکم زندگی توانمندان را قطع کرد.

وی در ادامه با اشاره به 25 رجب سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، یادآور شد: دعای عرفانی امام کاظم (ع) در بحبوحه مبارزات سیاسی هنگامی‌که حضرت موسی بن جعفر (ع) در حال رفتن به زندان بغداد، می‌فرماید:  خدایا در سیر به‌سوی تو ره‌توشه لازم است و من به‌یقین می‌دانم این ره‌توشه فقط «اعتماد» به تو است. (اقبال الأعمال، ج ۲، ص ٦۷۸)

امام‌جمعه چوار گفت: این سفر، سفری نیست که انسان با خواندن کتاب و یا با اندیشه و استاد دیدن بتواند طی کند بلکه ره‌توشه آن فقط جزم نظری و عزم عملی است، آنگاه حضرت در ادامه مناجات می‌فرماید: خدايا! من هم با تمام هستی‌ام تو را می‌خواهم؛ قلبم با عزمی فولادین و وهن ناپذیر با تو مناجات کرد.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست تصریح کرد: نکته قابل‌تأمل در این مناجات نورانی این است که این جملات حضرت امام کاظم (ع) «عرفان» آمیخته» با «سیاست» است چون مربوط به زمانی است که عازم زندان بغداد بوده است گاهی عارفی در شب قدر قرآن بر سر می‌نهد و می‌گوید «خدایا! من تو را می‌طلبم و زمانی زاهدی در سایه مسجدی مناجات می‌کند و می‌گوید «خدایا! من تو را می‌طلبم که این هر دو طریقت منهای سیاست است؛ اما هنگامی حضرت موسی بن جعفر (ع) در حال رفتن به زندان بغداد می‌گوید خدایا میدانم زاد راهی جز «عشق تو نیست این پیوند «عرفان» با «سیاست» است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از پایگاه راهکنشی عقاب ۴۴ تصریح کرد: روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از یکی از امکانات راهبردی نیروهای مسلح که به‌نوعی جزو پدافند غیرعامل کشور در برابر تهاجم نظامی دشمن تلقی می‌شود، رونمایی شد.

امام‌جمعه شهر چوار بیان کرد: پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت پست فرماندهی آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما تجهیزات ناوبری و فرودگاهی مخازن سوخت و... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام مأموریت‌های محوله پذیرا باشند، این پایگاه بزرگ زیرزمینی قابلیت پذیرش و به‌کارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست بیان کرد: عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث‌شده است.

وی افزود: احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‌ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند، این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به سامانه‌های جنگ الکترونیک بمب‌ها و موشک‌ها ازجمله یاسین، قائم و آصف امکان عملیات دور ایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است.

امام‌جمعه شهر چوار در ادامه‌های خطبه‌های نماز جمعه گفت: رفتار پدرانه رهبر معظم انقلاب در فتنه ۱4۰۱ را نباید تنها محدود به یک عفو ساده و یا حتی یک عفو گسترده ارزیابی کرد، درواقع عفو اخیر قطعه‌ای از یک مجموعه‌ی رفتار حکمت‌آمیز با پشتوانه‌ای از منظومه‌ای جامع از ارکان ایمان، خرد، تقوا، صبر، بصیرت، تدبیر، محبت پدرانه، مسئولانه و غیرتمندانه است.

وی بیان کرد: تدابیر رهبر انقلاب اسلامی در ضمن نکات زیر قابل‌توجه است، اول ارائه تحلیل در اصل‌وفرع حوادث تبیین درست از متن و حاشیه و انتخاب موضع درست و زاویه دقیق در تحلیل حادثه بود، گزاره اصلی در این تحلیل این بود، حمله دشمن در اغتشاشات اخیر حمله به نقاط قوت ایران بود نه نقاط ضعف این موضوعی است که حتی خواص هم هنوز که هنوز است از درک آن غافل‌اند.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست ابراز کرد: بسیاری از ما در تحلیل‌های خود بروز فتنه اخیر را ناشی از نقاط ضعف خود دانسته و ناخواسته در جدول دشمن تحلیل می‌کردیم البته این به معنای نادیده گرفتن اشتباهات و نقاط ضعف ما نیست بلکه نکته مهم زاویه دید است که در جای خود بحث مفصلی دارد که باید پرداخته شود.

وی تصریح کرد: دوم شناسایی پشت پرده خارجی و بی‌اعتنایی به برخی تحرکات عناصر ناآگاه و فریب‌خورده داخلی مانند موضع‌گیری‌های سلبریتی های هنری و ورزشی و سوم فراخوان خواص و نخبگان برای مرزبندی روشن و جداسازی صف خود از دشمن و ضدانقلاب و تبیین این مساله، چهارم انهدام نقطه زن و دقیق مواضع دشمنان امنیت کشور و تجزیه‌طلبان مزدور و ضد وطن است.

کد خبر 1251956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha