بستر امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان فراهم شود

قزوهی با تاکید بر بسترسازی برای اجرای فریضتین گفت: در هر دستگاه اجرایی با توجه به فعالیت‌های تخصصی که دارند باید مصادیق معروفات و منکرات مشخص و به همکاران آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، یاسر قزوهی در نشست هم‌اندیشی و همکاری اوقاف و امور خیریه گلستان با شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در باب فریضتین اظهارکرد: از منظر خداوند متعال که در قرآن کریم به آن تاکید شده است تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود، آن مردم بهترین بندگان خداوند هستند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: این شورا، یک جمع فکری است که سه ماموریت مهم و اساسی برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: نخستین ماموریت این شورا احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است. تحقق این امر نیازمند تبیین این نکته است که اولا امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی و در عین حال تکلیف انسانی برای داشتن یک زندگی خوب و جامعه‌ای سالم است.

قزوهی ادامه داد: دومین ماموریت آموزش شرایط و نحوه امر به معروف و نهی از منکر به همکاران شاغل در ادارات است. باید آموزش‌های لازم به افراد داده شود تا هم معروفات و منکرات را بشناسند و هم اینکه شرایط آن را بدانند.

وی بیان کرد: با توجه به حضور روحانیت در اداره کل اوقاف و امور خیریه، آشنایی این مجموعه به شرایط و نحوه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر است اما هیئت امنای مساجد، بقاع متبرکه و ... نیازمند آموزش هستند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر گلستان با تاکید بر بسترسازی برای اجرای فریضتین گفت: در هر دستگاه اجرایی با توجه به فعالیت‌های تخصصی که دارند باید مصادیق معروفات و منکرات مشخص و به همکاران آموزش داده شود.

کد خبر 1252001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha