خروش انقلابی دهه هشتادی‌ها در یوم الله ۲۲ بهمن/ مردم خراسان جنوبی روایتی دیگر از آزادی ترسیم کردند

امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ بار دیگر صحنه خروش انقلابی و وفاداری یک ملت را به رخ کشید و مردم خراسان جنوبی روایتی دیگر از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را ترسیم کردند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ زهرا مهرور

 

۲۲ بهمن، اوج قله حرکت پر افتخار ملت ایران و یادآور پر شکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران است چرا که مردم در این روز عزت، عظمت و قدرت خود را به دست آوردند. بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اتحاد ملی نقش بسیار مهمی در پیروزی و پیشرفت انقلاب داشته است و سد و دیواره‌ای محکم و سر به فلک کشیده در برابر دشمن است که باید امروز هر چه ممکن است این وحدت افزایش پیدا کند.

 

براستی جمهوری اسلامی، این منطقه مهم، راهبردی و پُر منفعت را از دست آنها (بیگانگان) خارج کرده و علاوه بر آن، ندای استقلال و باج ندادن را نه فقط به عنوان یک مسئله سیاسی بلکه به عنوان یک باور و ایمان دینی بلند کرده است.

 

۲۲ بهمن، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است. امروز با گذشت ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند و معجزگون انقلاب اسلامی و فروپاشی رژیم دیکتاتوری و وابسته پهلوی، به رغم توطئه‌ها و تلاش‌های شیطانی شبکه صهیونیسم جهانی و آمریکای مستکبر و تروریست، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز تحولات و معادلات قدرت جهانی خودنمایی می‌کند.

 

امسال حضور حماسی و آگاهانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسبت چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی اهمیت دارد و پیام های بسیاری را برای جهانیان به همراه خواهد داشت. این راهپیمایی در سراسر استان خراسان جنوبی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده است مردم با حضور باشکوه‌تر از همیشه و مشتاقانه در صفوف در هم تنیده در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته‌اند.

 

شور نسل چهارمی‌ها در جشن انقلاب

خراسان جنوبی‌ها همواره حضوری با صلابت و پرشکوه در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب داشتند و امروز جوانان دهه هشتادی و نودی با حضور خود در یوم الله ۲۲ بهمن به مانند روزهای نخستین انقلاب، همچون جوانان نسل‌های اول و دوم آن زمان انقلاب، وفاداری خود پای انقلاب اسلامی را امضاء کردند.

 

 

مهدی محسنی، دانش آموز اول متوسطه است که در گفتگو با خبرنگار شبستان مشتاقانه خواست پیامش را به گوش هم سن و سالانش برسانم، «به کوری چشم دشمنان جشن چهل و چهار سالگی فجر انقلاب را جشن گرفتیم  و امروز همه آمدیم تا مشت محکم دیگر بر دهان مستکبران جهانی بزنیم».

 

زینب، هم یکی دیگر از دانش آموزان پایه ششم است، می گوید: ما دهه هشتادی و دهه نودی‌ها اینجا جمع شدیم تا بگوییم انقلاب اسلامی همیشه پیروز و پاینده است.

 

حضور نوزادان و سالمندان در یوم الله ۲۲ بهمن شاید برای بیگانگان عجیب باشد اما مهر انقلاب در دل تمام خانواده‌های ولایتمدار ایرانی از ۴۴ سال پیش ریشه دوانده و همچنان پا برجا است. «هیهات منا الذله» مرام این ملت و شعار نبرد آنان با استکبار است.

 

شعار «این همه لشكر آمده، به عشق رهبر آمده»،«ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای»، « در بهار آزادی جای شهدا خالی»، در كنار شعار معروف «مرگ بر مرگ برآمریكا» از جمله شعارهای راهپیمایان بیرجندی در یوم الله ۲۲ بهمن امروز است.

 

 

حضور پررنگ خادمیاران رضوی در ۲۲ بهمن تماشایی

حضور خادمیاران رضوی یکی دیگر از جلوه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است که همراه با مردم غیور و شهیدپرور استان از دقایق ابتدایی راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه‌ نوشته‌های مختلف پرشورتر از همیشه در راهپیمایی چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور یافتند و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

 

امروز در ۲۲ بهمن تماشایی، مردم نجیب خطه کویر از هر قشر و صنفی برای شرکت در راهپیمایی آمده‌اند، بازاری و کسبه، خانه‌دار و کارمند، دانشجو و دانش آموز همپای مسئولان ارشد استان خود را به راهپیمایی ۲۲ بهمن رسانده‌اند و هر کدام قطره‌ای کوچک شده‌اند از دریای بیکران و مواج این ملت.

 

حضور و خروش ملت نجیب و همیشه درصحنه خطه خورشید در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رساترین شکل ممکن نشان داد هر زمان قرار باشد ملت به صحنه بیایند، نه سرما، نه گرما و نه مشکلات اقتصادی سد راه آن‌ها نخواهد بود. آری مردم نجیب ما بار دیگر آمدند تا با صدای بلند و غرا بگویند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند. آمدند که بگویند هیچ‌وقت به دشمن قسم‌خورده خود اعتماد نداشته و ندارند و این بار هم بلندتر از همیشه  فریاد «مرگ بر آمریکا» در خیابان‌های شهرهای استان طنین‌انداز شد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز امروز به عنوان سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن مهمان مردم خراسان جنوبی است و با همراهی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان در راهپیمایی مرکز استان حضور دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1252071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha