بازتاب جشن ملی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی اعم از عربی و انگلیسی به پوشش خبری مراسم چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گسترده ملت ایران در این مراسم پرداختند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: امروز شنبه 22 بهمن  از ساعت 9:00 صبح چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای مختلف ایران آغاز شده است.

 به همین مناسبت رسانه های خارجی اعم از عربی و انگلیسی به پوشش خبری این مراسم اقدام کردند. در همین راستا به بازتاب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های عربی می پردازیم:

 

المنار

شبکه خبری المنار  با آغاز راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی به انعکاس لحظه لحظه این مراسم اقدام کرد. همچنین تصاویر هوایی از حضور میلیونی مردم ایران را در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

4422542

شبکه المنار به پخش سخنرانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران پرداخت. همچنین این شبکه  به پخش فیلم نمایش گذاشتن توانایی های نظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشک بالستیک «عماد»، موشک کروز ضد کشتی، ناو تاکتیکی«طوفان»، خودروی تاکتیکی «رعد» پهباد «مهاجر6» و پهپاد «شاهد ۱۳۶» در میدان آزادی اقدام کرد.

 

العهد

شبکه خبری العهد نیز به پوشش لحظه به لحظه مراسم چهل  و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت. شبکه العهد آغاز مراسم چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را اعلام کرد و سخنان آیت الله رئیسی را پوشش داد و روی سایت خبری خود قرار داد.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی  با تبریک ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیدشدت یاد امام (ره) و شهدا ، گفت:  ملت ایران  امروز در میدان‌ها و خیابان‌ها برای تجدید بیعت با امام، رهبری و شهدا حضور یافتند. ملت ایران امروز حماسه بزرگی را ثبت کردند و برنامه‌های دشمنان را به شکست کشاندند.

 

اسپوتنیک

خبرگزاری «اسپوتینک» روسی نیز به پوشش راهپیمایی چهل وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

 

این خبرگزاری همچنین به انتشار تصاویری از دستاوردهای نظامی ایران از جمله موشک بالستیک«عماد»، موشک «سجیل» و پهپاد «شاهد 136» در میدان آزادی اقدام کرد.

 

خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور میلیون‌ها ایرانی در تهران و شهرهای دیگر به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: شرکت کنندگان در این مراسم با در دست پرچم ایران، شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

 

این خبرگزاری همچنین از به نمایش گذاشتن بخشی از دستاوردهای نظامی ایران از جمله موشک بالستیک«سجیل» و پهپاد«شاهد 136» خبر داد.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شرکت کنندگان تصاویری از امام خمینی، بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران و سردار قاسم سلیمانی در دست داشتند.

 

روسیا الیوم

روسیا الیوم با اشاره به راهپیمایی گسترده امروز در تهران و استان‌های مختلف ایران به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: راهپیمایی شاهد حضور شماری از مسئولان دولت پیشین از جمله «حسن روحانی» رئیس جمهوری پیشین در میان شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران بود که این مسئله بیانگر اتحاد بین مسئولان و ملت ایران است.

 

روسیا الیوم همچنین به انتشار تصاویری از دستاوردهای نظامی ایران در این مراسم اقدام کرد.

 

بالصور.. انطلاق مسيرات في الذكرى السنوية الـ 44 لانتصارالثورة في إيران

بالصور.. انطلاق مسيرات في الذكرى السنوية الـ 44 لانتصارالثورة في إيران

بالصور.. انطلاق مسيرات في الذكرى السنوية الـ 44 لانتصارالثورة في إيران

بالصور.. انطلاق مسيرات في الذكرى السنوية الـ 44 لانتصارالثورة في إيران

 

المسیره نت

شبکه خبری «المسیره» یمن گزارش داد: راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران پایتخت و در تمامی استان های کشور برگزار شد.  در این راهپیمایی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به مناسبت جشن ملی ایران سخنرانی کرد.

 

آیت الله رئیسی در این راهپیمایی گسترده مردمی حضور یافت و در پایان راهپیمایی دربرابر میلیون ها نفر سخنرانی کرد و این پیروزی را به رهبری جمهوری اسلامی ایران و همه ملت تبریک گفت.

المسیره نوشت: این راهپیمایی بزرگ پس از شکست توطئه های دشمن علیه ملت ایران که ماه های گذشته برای اخلال در امنیت داخلی و ایجاد تفرقه در ایران تلاش دارند، انجام شد. اما توطئه های دشمن و حمایت آنها از طریق جنگ ترکیبی سیاسی، رسانه ای، اقتصادی و روحی که با روش های مختلف انجام شد، با آگاهی و مقاومت و بیداری ملت ایران و رهبری حکیمانه ایران به شکست انجامید.

 

آی 24 نیوز

شبکه خبری صهیونیستی «آی 24 نیوز» نیز در گزارشی به حضور گسترده توده مردم در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد ونوشت: شرکت کنندگان در این مراسم علاوه بر پرچم ایران، تصاویری از امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه ای و سردار قاسم سلیمانی که سال 2020 میلادی در حمله هوایی آمریکا در بغداد به شهادت رسید، در دست داشتند.

 

در این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در این مراسم شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند. در میدان آزادی نیز نمونه های از دستاوردهای نظامی ایران به نمایش گذاشته شد.

 

این شبکه خبری همچنین به حضور و سخنرانی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران در پایان این مراسم اشاره کرد. شبکه آی 24 نیوز تصویری از به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی در این مراسم را منتشر کرد.

إيرانيون يحرقون العلم الإسرائيلي خلال الذكرى 42 للثورة الإسلامية عام 1979 ، في طهران في 10 فبراير 2021.

 

المیادین

شبکه لبنانی المیادین نوشت: راهپیمایی چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیش از 1400 شهر تهران برگزار شد. این مراسم شاهد حضور گسترده مردم ایران بود.

 

خبرنگار المیادین گزارش داد: شعارهایی که در راهپیمایی کردستان سرداده می شد، عبارت از «شیعه و سنی برای حمایت از ایران اسلامی بیدارند» و «کردستان قهرمان پشت رهبری می ایستد» است.

 

 در این مراسم بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران از جمله  موشک بالستیک «عماد» در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

در این گزارش آمده است:  شعار اصلی چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران «ایران پایدار، 44 سال افتخار» و «انقلاب اسلامی، جشن موجودیت، ایران متحد» است.

 

المیادین همچنین به انعکاس سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران پرداخت و نوشت: آیت الله رئیسی امروز اعلام کرد که روز پیروزی انقلاب اسلامی، روز آغاز استقلال و پایان استبداد و تحقق اراده ملت ایران است.

میدل ایست

شبکه خبری عراقی «میدل ایست»  نوشت: راهپیمایی گسترده چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرهای مختلف برگزار شد. همچنین دستاوردهای نظامی خود را نیز در معرض دید عموم قرار داد.

 

این دستاوردها شامل موشک بالستیک«سجیل»، موشک بالستیک«عماد» پهپاد «شاهد 136»، پهپاد «مهاجر6» ، موشک کروز و ادوات و خودروهای نظامی ساخت ایران است. میدل ایست تصاویری از دستاوردهای نظامی به نمایش گذاشته در این مراسم در میدان آزادی را منتشر کرد.

 

نزدیک به 200 خبرنگار و عکاس و تصویربردار از رسانه های خارجی و 350 گروه خبری از رسانه های داخلی به پوشش این مراسم اقدام کردند. رسانه های مختلف دیگر همچون الشفق نیوز عراق، النشره لبنان، سبأنت یمن، رأی الیوم،النهار، LBCI، سانا و آسوشیتدپرس این مراسم را پوشش دادند.

 

کد خبر 1252198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha