مشق پهلوانی

در و دیوار کلاس چهارم دبستان امام حسین (ع) بیرجند مزین شده بود به عکس‌ها و دست‌نوشته‌هایی از زندگی شهید «هادی»؛ برخی‌ هنر معلم بود و بخشی همت فعالان فرهنگی گروه جهادی تا تلاش کنند «مشق پهلوانی» شهید هادی را برای دانش ‌آموزان دیکته کنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: ۲۲ بهمن همیشه در اذهان مردم، یادآور روزی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ روزی که هر ایرانی، از کوچک و بزرگ گرفته تا زن و مرد و دختر و پسر؛ راهی خیابان‌ها می‌شوند تا باری دیگر به جهانیان اعلام کنند پای آرمان‌های نظام و انقلاب همچون همیشه ایستاده‌اند.

 

اما این روز، برای بسیاری از جوانان دیروز و امروز، یادآور مردی پهلوانی از منطقه جنوب شرق تهران و محله خراسان نیز می‌باشد؛ کسی که به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله،‌ بعد از پنج روز مقاومت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان،‌ سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۶۱، مظلومانه به شهادت رسید.

 

 

شهید «ابراهیم هادی» که این روزها،‌ کمتر کسی است که نام‌ او را نشنیده باشد. شهیدی که در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد؛ همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.


وی در زمانی جوانی اش از قهرمانان کشتی کشور محسوب می شد و نام خانه کشتی محل تمرین تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان مزین به نام این شهید والامقام و بزرگوار است.

 

 

اما امروز،‌ یک‌شنبه (۲۳ بهمن) «پدرام مالکی» معلم کلاس چهارم دبستان پسرانه امام حسین (ع) بیرجند با همراهی فعالان فرهنگی جهادی شهید هادی، مشق پهلوانی را برای ۲۳ نفر از دانش‌آموزان این کلاس تدریس کرد.

 

در و دیوار کلاس مزین شده است به عکس‌ها و دست‌نوشته‌هایی از زندگی شهید هادی؛ برخی‌ هنر معلم است و بخشی همت فعالان گروه جهادی شهید هادی. آنچه زیباتر از همه است، تصاویر شهید هادی و عکس سردار دلها در دست دانش‌آ‌موزانی است که از قبل به آنها اعلام شده بود زنگ اول امروز،‌ زنگ «مشق پهلوانی» است.

 

حجت‌الاسلام ابوالحسن طوری که روای زندگی‌نامه شهید هادی است؛ با زبان کودکان از خصوصیت‌های این پهلوان برای دانش‌آموزان می‌گوید. از تقید «ابراهیم» به نماز اول وقت و از احترام ویژه‌اش نسبت به پدر و مادر می‌گوید و در قالب بازی‌های کودکانه، به دهه نودی‌های ایران اسلامی می‌گوید «مرام پهلوانی» همیشه زنده می‌ماند.

 

شور و هیجان دانش‌آموزان آنقدر بالا است که هرچه روای تلاش می‌کند بازهم نمی‌توان آنها را متقاعد کند که بر روی نیمکت‌هایشان بنشینند. انگشت اشاره‌اشان مدام به سمت بالا می‌رود و در تلاش برای مشارکت و پاسخ به سوالات روای هستند.

 

 

۱۰ ساله هستند اما خیلی خوب نام کانال کمیل را شنیده‌اند و از اخلاق خوب شهید هادی می‌گویند. آرش تلاش می‌کند اخلاق خوب را به عنوان ویژگی بارز شهید هادی بگوید اما دوستش می‌گوید اینکه شهید هادی قمقمه آبش را به دوستانش داد در کانال کمیل،‌ خیلی مهم است. آن دیگری هم می‌گوید کانال یعنی جایی که عمیق است و با زبان کودکانه اصرار دارد که به ما بفهماند که شهید هادی، چون در برابر دشمن مقاومت کرد، خیلی پهلوان است.

 

در دل تحسین‌شان می‌کنم و قدردان خانواده‌ها و معلم‌شان می‌شوم. معلمی که خود ارادت ویژه‌ای به شهید هادی دارد و هر سال،‌ نام شهید هادی را بر روی کلاس درسش می‌گذارد. قطعا در انتقال ویژگی‌های بارز این شهید والامقام به دانش‌آموزانش نقش ارزنده‌‌ای ایفا کرده است.

 

اما گروه جهادی شهید هادی، امروز با اهدای مدال «پهلوانی» به دانش آموزان کلاس چهارم دبستان امام حسین (ع) بیرجند، از آ‌نها خواستند که با این شهید والامقام عهدی دوباره ببندند و در مسیر اهدافش گام بردارند و همیشه پهلوان بمانند.

 

 

بدون شک، معلمان که نقش تاثیرگذاری در تربیت اندیشه‌های این سرزمین برعهده دارند، می‌توانند با قدم برداشتن در این مسیر تربیتی، در کنار تعلیم و تعلم، گامی مهم در تربیت سربازان واقعی برای حضرت مهدی (عج) بردارند.

 

گفتنی است، شهید ابراهیم هادی در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

 

 

کد خبر 1252275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha