مسجد محور تمام حرکت‌ها در جامعه اسلامی و پایگاهی تمدن‌ساز است

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران آغاز یک تحول جهانی بود، افزود: مسجد محور تمام حرکت‌ها در جامعه اسلامی و پایگاهی تمدن‌ساز است که در پیروزی انقلاب نقشی اساسی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در لرستان، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب بابرکت اسلامی اظهار داشت:  انقلاب اسلامی ایران فقط یک انقلاب نبود بلکه آغاز یک تحول جهانی بود.

 

وی افزود: امام رحمت الله علیه با آغاز یک مکتب جهانی مسبب این شد که مستضعفین جهان به خود بیایند و پابر عرصه بگذارند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار ادامه داد: به سبب همین امر بود که پس از انقلاب ایران چندین انقلاب دیگر در نقاط مختلف جهان با محوریت مستضعفین و قشر مظلوم جامعه رقم خورد و ثمره دید.

 

حجت الاسلام خسروی مسجد را محور تمام حرکت‌ها در جامعه اسلامی و پایگاهی تمدن‌ساز دانست و تصریح کرد: همانگونه که مساجد در بدو تشکیل اسلام پایگاهی برای رفع تمامی امورات سیاسی معیشتی  فرهنگی و مذهبی بوده باید تلاش کرد که مساجد را پر رونق و حلال مشکلات مردم قرار داد.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار در تشریح برنامه های این کانون در طول ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی مذهبی(حفظ و قرائت قرآن ، حفظ احادیث و یا زندگینامه یک شهید ، نقاشی و.... ) و برنامه های تفریحی ورزشی(فوتسال ، دارت ، فوتبال دستی ، پینک پنک ، هاکی میز ، بازی های فکری ، دال پران: یک بازی محلی ، طناب کشی و.... ) در طول دهه فجر انقلاب برگزار شد.

 

وی بیان کرد علاوه بر این مسابقات نشست هایی با موضوع های بصیرت افزایی ، جهاد تبیین و تبلیغ ایام الله برگزارشد.

 

حجت الاسلام خسروی بیان کرد: مراسم جشن بزرگ چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مسابقات ورزشی ، فرهنگی و مذهبی در مسجد دولتشاهی محله پشت بازار برگزار شد.

 

وی افزود: این برنامه ها با محوریت مسجد و به جهت ارتباط گیری حداکثری اهالی و بخصوص نوجوانان با مسجد و انقلاب برگزار شد.

 

حجت الاسلام خسروی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، اظهار کرد: حضور حماسه ساز و پرشور مردم ولایتمدار و درستکار و شهید پرور لرستان را میستاییم.

کد خبر 1252314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha