وجود ۱۰۴۰ موقوفه با نیت کمک به مساجد در خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه یک هزار و ۴۰ موقوفه با نیت کمک به مساجد در خراسان جنوبی ثبت شده است، گفت: ثبت موقوفه با نیت کمک به مساجد در پیشبرد اهداف اسلام موثر است و مردم می توانند به صورت مشارکتی در زمینه وقف به مسجد اقدام کنند.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور -مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبیدر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از موقوفات ثبتی در این استان، اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون به عنوان یک پایگاه فرهنگی و دینی مطرح بوده است و وقفی که برای مساجد باشد در واقع برای توسعه پایگاه حق برای مبارزه با باطل در نظر گرفته می شود.

 

وی ادامه داد: مساجد در انسان سازی و ترویج فرهنگ غنی اسلام بسیار موثر است و وقتی جوانان روح خود را با معارف دینی در مساجد جلا دهند قطعا شاهد تقویت اسلام خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه ثبت موقوفه با نیت کمک به مساجد در پیشبرد اهداف اسلام موثر است، افزود: به این گونه که اگر از محل درآمد موقوفات، مسجد یک درآمد ثابت داشته باشد می تواند در زمینه برگزاری مراسمات مختلف و مسابقات جهت جذب جوانان و نوجوانان اقدامات موثری انجام دهد و مردم می توانند به صورت مشارکتی در زمینه وقف به مسجد اقدام کنند.

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰ موقوفه با نیت کمک به مساجد در خراسان جنوبی ثبت شده است، گفت: بیشترین موقوفاتی که با نیت کمک به مساجد در استان ثبت شده مربوط به شهرستان بیرجند با ۲۷۰ موقوفه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: درآمد موقوفات در راستای نیات واقفین از جمله احداث، توسعه، تعمیرات و نگهداری مسجد و روشنایی مسجد و امام جماعت مسجد و غیره هزینه می شود.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ وقف جدید با نیت کمک به مساجد در استان ثبت شده که ۱۳ مورد در زیرکوه، چهار وقف فردوس، ۲ وقف طبس، یک بیرجند و یک وقف در سرایان بوده است.

 

حجت الاسلام بخشی پور در پایان گفت: قدیمی ترین موقوفه با نیت کمک به مسجد در استان مربوط به شهر خضری دشت بیاض به نام موقوفه امیر رفیع الدین حسین است که در سال ۹۲۰ هجری قمری ثبت شده و درآمد آن جهت مرمت، روشنایی و فرش مسجد جامع قدیم دشت بیاض هزینه می شود.

 

 

کد خبر 1252358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha