نماز یکی از مهم‌ترین عبادات سازنده در اسلام است

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه نماز یکی از مهم‌ترین عبادات سازنده در اسلام است، گفت: بهترین راه دعوت دانش آموزان به اقامه نماز و ترویج این فرهنگ نورانی حضور تمامی کارکنان مدرسه و اداره در نماز جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سیدنار صفوی -فرماندار رضوانشهر- امروز (یکشنبه،‌۲۳بهمن) در اجلاسیه نماز دانش آموزان این شهرستان ضمن گرامیداشت یوم الله 22 بهمن از حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: حضور حماسی و آگاهانه مردم مومن، انقلابی و همیشه در صحنه رضوانشهر و پره سر همگام با سایر هموطنان در راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن(چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی)، بار دیگر وحدت، انسجام و اتحاد امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

 

وی با اشاره به اینکه نماز یکی از مهم‌ترین عبادات سازنده در اسلام است افزود: حضرت زینب (س) به خاطر نمازش عظمت دارد و در روز عاشورا زمانی که خیمه ها آتش گرفته بود حضرت زینب با صبر و حوصله فراوان همه را آرام کرد و نماز شب می خواند تا جایی که امام حسین (ع) از خواهرش زینب می خواست تا در نماز شب او را دعا کند.

 

فرماندار رضوانشهر با بیان انیکه کسی که عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را می خواهد باید در نماز جستجو کند گفت: اهمیت نماز برای امام راحل خیلی مهم بود حتی در زمانیکه خبرنگاران از سراسر دنیا برای مصاحبه با امام آمده بودند ایشان صحبت خود را قطع کرد و برای اقامه نماز اول وقت رفت و اعتنایی به موقعیت موجود نکرد.

 

صفوی افزود: در دین مبین اسلام به برپایی نماز به عنوان یکی از واجبات دینی تاکید فراوان شده است و خداوند در قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت، انسان‌ها را به برپایی نماز برای در امان ماندن از آسیب‌ها و آفت ها و رسیدن به سعادت و رستگاری توصیه فرموده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما با اقامه نماز اول وقت می توانیم همواره به یاد خداوند باشیم، تاکید کرد: مدیران، معلمان و والدین در مقابل اقامه نماز مسئول هستند، زیرا خداوند می فرماید اهل خود را به نماز امر کنید، پس وظیفه مدیران، معلمان و والدین مشخص می گردد، آنان باید دانش آموزان را به نماز دعوت کنند و این دعوت نیاز، ایجاد انگیزه در دانش آموزان می باشد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان اذعان کرد: بهترین راه دعوت دانش آموزان به اقامه نماز و ترویج این فرهنگ نورانی حضور تمامی کارکنان مدرسه و اداره در نماز جماعت است.

کد خبر 1252390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha