کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

سردار زهرایی از برگزاری کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت در سال آینده خبر داد و گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ شهید جهادگر از جهاد سازندگی داریم که تقدیم انقلاب شدند و ۵۶ نفر هم از جهادگران آسمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی -مسئول بسیج سازندگی کشور- شامگاه یکشنبه ( ۲۳ بهمن) کارگروه بسیج سازندگی استان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی جهادگران در ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ همزمان با سالروز دیدار جمعی از جهادگران با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رزمایش جهادگران فاطمی نیز سال آینده در سه قسمت و در هر فصلی حدود ۱۰ استان بر اساس اقلیم جغرافیای خود این رزمایش را برگزار خواهند کرد.

 

وی از برگزاری کنگره شهدای جهاد و خدمت برای اولین بار پس از ۴۴ سال از پیروز انقلاب در سال آینده خبر داد و گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ شهید جهادگر از جهاد سازندگی را داریم که تقدیم انقلاب شدند و ۵۶ نفر هم از جهادگران آسمانی می‌باشند که ۶ نفر از این شهدا متعلق به خراسان جنوبی هستند.

 

سردار زهرایی ادامه داد: برای عید نوروز ۱۴۰۲ چون مصادف با ماه رمضان است قرارگاه عملیاتی جهادی که ۱۰ قرارگاه ملی و ۳۲ قرارگاه استانی داریم از ابتدای اسفندماه امسال اردوهای جهادی برگزار ‌می‌شود که در این راستا ضمن عرصه‌یابی، حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی باید روستاهای فاقد آب شرب و اصلاح شبکه را در سال آینده مدنظر قرار دهیم.

 

وی طرح سراسری از آبخیز تا جالیز به منظور تامین آب کشاروزی توسط بسیج سازندگی اشاره و تصریح کرد: در این طرح اگر بقیه استان‌ها به صورت لکه‌‌گذاری و پروژه‌ای اجرا شود اما در خراسان جنوبی همه استان دیده خواهد شد.

 

سردار زهرایی ادامه داد: در آینده نزدیک قرارداد بین جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن(ع) امضاء خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور در خصوص پروژه‌‌های سهمیه قیر به استان‌ها عنوان کرد: امسال سهمیه خراسان جنوبی از سه هزارتن به پنج هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافت اما برای پایان سال مجوزی اخذ شده است که سهمیه‌بندی نشود و هر استانی که پروژه‌های شدنی واقعی معرفی کند برای اختصاص قیر حمایت می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد بود.

 

وی از افتتاح ۱۰ هزار مسکن محرومین در سالرزو تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفندماه خبر داد و گفت: سال آینده همایش طلایه‌داران اقتصادی مقاومتی و همچنین نمایشگاه ملی اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که به خوبی نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم را اجرا کرده است.

 

سردار زهرایی برای تجهیز ماشین آلات بسیج سازندگی و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی برای محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های زیرساختی با همکاری استان اعلام آمادگی کرد.

 

 

کد خبر 1252412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha