۳۳ هزار جهادگر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شدند

هنری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هزار و ۵۱۲ نفر جهادگر برای خدمت رسانی به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی هنری -مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی- شامگاه یکشنبه (۲۳ بهمن) در کارگروه استانی بسیج سازندگی استان اظهار کرد: اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه زلزله‌زده فردوس، سیزدهم شهریور امسال با حضور ۲ هزار ۵۰۰ جهادگر و رونمایی از کتاب دوباره فردوس در این شهرستان برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر برگزار شده است، افزود: جهادگران در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی جهادی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارائه کردند.

 

هنری از ثبت اطلاعات دو هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌های جهادی محله محور هستند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با عملکرد امسال نهضت خدمات مومنانه در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در این زمینه ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان انواع کمک‌های شامل بسته معیشتی، وام قرض الحسنه، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی، غذا گرم، بازسازی مسکن محرومین، بسته‌های لوازم التحریر و ... توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۷۴۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شده است، گفت: تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.

 

هنری بیان کرد: پروژه‌ها در بخش آب و خاک کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومین، آسفالت راه روستایی، جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و حوزه‌های بسیج، ساماندهی گلزار شهدای گمنام، آموزشی، کتابخانه، زیرساخت اشتغال و فرهنگی ورزشی بوده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت بسیج سازندگی در ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان، افزود: در حال حاضر این واحدهای به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد ۵۰ مسکن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی عنوان کرد: در طرح بسیج آبرسانی بسیج سازندگی احداث ۱۷ مجتمع آبرسانی برای بهره‌مندی ۶۲ روستا با پیشرفت فیزکی ۵۰ درصد در حال اجراست.

 

هنری از برگزاری ۹۴ نمایشگاه شهرستان و هشت نمایشگاه استانی اقتصاد به توان مردم اشاره کرد و گفت: همچنین در سال جاری تاکنون به ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی ارائه شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در پایان به طرح جهاد روشنایی اشاره کرد و افزود: در زمینه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس سهمیه بسیج سازندگی ۷۵۰ مورد بوده است که تاکنون هزار و ۵۰ نفر ثبت نام کردند و ۷۵۰ نفر به اداره برق و ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شدند اما هنوز تسهیلات به این افراد پرداخت نشده است.

 

 

کد خبر 1252413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha