جشنواره هنرهای تجسمی فجر با معرفی برترین ها به ایستگاه آخر رسید

امروز ( ۲۴ بهمن ماه) آیین اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان در کانون فکری پرورشی سبزواران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ( ۲۴ بهمن ماه) آیین اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان با معرفی برترین ها در کانون فکری پرورشی سبزواران برگزار شد.

بهرام  مسلمی مهنی در این آیین، گفت: سه جشنواره برای اجرا در ایام الله دهه فجر برنامه ریزی شده بود که از این تعداد جشنواره هنرهای تجسمی و تئاتر فجر برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه تا ۳ اسفندماه در میدان امام حسین (ع) در ورود شهر جیرفت برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با تکمیل زیرساخت های لازم، فرهنگسرا در مجتمع فرهنگی هنری جیرفت راه اندازی شود.

مسلمی مهنی ادامه داد: اعتبار لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری قلعه گنج جذب شده پیمانکار تهرانی این پروژه به زودی کار را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: ساخت اداره فاریاب که از مصوبات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان جازموریان راه اندازی شده و بزودی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش اسماعیلیه نیز راه اندازی خواهد شد.

مسلمی مهنی نقش هنرهای تجسمی در هویت سازی را اساسی و هم بی بدیل خواند و تصریح کرد: هنرمندان و معماران روح بخش جامعه هستند و با خلق آثار هنری مفاهیم را مردم منتقل می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که هنرمند پلی از احساس به سمت مفهوم می زند، عنوان کرد: هر قطعه عکس هنری هزار کلمه است و در عصر ارتباطات نقش هنرهای تجسمی کمتر از ادبیات و نمایش نیست.

وی تاکید کرد: هنرهای تجسمی واقعیت های جامعه را بدون کلام به جامعه منتقل می کنند.

مسلمی مهنی بیان کرد: امسال رویدادهای قرآنی، فرهنگی و هنری نه تنها در شهرها و بخش ها بلکه در دورترین نقاط جنوب کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب خاطرنشان کرد: اولویت ما در سال ۱۳۴۰۲ برگزاری جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی خواهد بود.

وی افزود: همچنین قصد داریم با تعمیر و نوسازی ساختمان قدیمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت، نگارخانه هنرهای تجسمی را راه اندازی کنیم.

مسلمی مهنی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۶۰۰ ساعت آموزش در زمینه های مختلف برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: هنرمند باید هویت جنوب کرمان را بسازند و برای تحقق این مهم نباید از ارزش ها و هویت های خود فاصله گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به تهدیدات، فرصت ها، نقاط ضعف و قوت حوزه فرهنگ و جنوب کرمان می پردازد و برای توسعه فرهنگ و هنر جنوب کرمان ۱۲ راهبرد در آن دیده شده است.

وی یادآور شد: در سطح کلان رویکرد اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری با توجه به جدول ۱۷ اعتبارات این بوده که این فعالیت ها مردمی شود بنابراین این مهم به موسسات زیر مجموعه واگذار شده است.

مسلمی مهنی عنوان کرد: از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۲ اثر برگزیده و تعدادی نیز شایسته تقدیر شدند.

کد خبر 1252470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha