فعاليت ۲۲ خانه قرآن شهری و روستایی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از فعاليت ۲۲ خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جليل مختاري‌نيا-رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار كرد: تعداد 22 خانه قرآن شهري در اين شهرستان برنامه‌هاي آموزشي و ترويجي قرآن کريم را در طول سال اجرا مي‌کنند.
 

وی افزود: از این تعداد 12 خانه شهری و 10خانه قرآن روستایی است که به انجام فعالیت‌های دینی و قرآنی می‌پردازند.
 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به اهداف تاسيس خانه‌هاي قرآني اشاره کرد و بيان داشت: گسترش و ترويج فرهنگ قرآني و تلاش براي ريشه‌كني بي‌سوادي قرآني در جامعه و كاربردي کردن آموزه‌هاي قرآن در زندگي مردم از مهمترين اهداف تأسيس خانه‌هاي قرآن است.
 

حجت‌الاسلام مختاري‌نيا به اهميت قرآن‌آموزي از زمان کودکي اشاره و تصريح کرد: اگر از زمان کودکي به فراگيري قرآن بپردازيم تمام آيات آن با سرشت آدمي آميخته مي‌شود تاثيرگذاري آن بيشتر است.
 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار همچنین با اشاره به اهمیت موسسات قرآنی اظهار کرد: موسسات قرآني در راستاي تحكيم و توسعه فعاليت‌هاي قرآني و ديني و ترويج فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نقش تعيين کننده‌اي دارند.
 

حجت‌الاسلام مختاري‌نيا به موسسات فعال قرآني درسطح شهرستان اشاره کرد و بيان داشت: خوشبختانه موسسات قرآني شهرستان بيجار در طول سال با اجراي برنامه‌هاي غني قرآني توانسته‌اند مخاطبان زيادي از گروه‌هاي سني مختلف را جذب نمايند.
 

وی افزود: کلاس‌هاي آموزش روخواني، روانخواني، احکام، مفاهيم که براي نونهالان و نوجوانان و بانوان برگزار مي‌شود نقش تعيين کننده‌اي در آموزش مفاهيم قرآني و ترويج فرهنگ ناب محمدي در جامعه دارد.
 

رئيس اداره تبليغات اسلامي بيجار يادآور شد: محافل و مراكز ديني پايگاه اصلي براي نشر معارف اسلامي و قرآني در رشد پويايي جوانان و نوجوانان هستند و بايد سعي کنيم تا اين روند رو به افزايش باشد.

کد خبر 1252496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha