ظرفیت اوقاف برای گسترش فرهنگ «مهدویت» وارد میدان می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد با تاکید براینکه برای ترویج فرهنگ مهدویت، باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کرد، گفت: اوقاف و امورخیریه می‌تواند هم‌راستا با بنیاد مهدویت نقش موثری در ترویج مفهوم ارزشمند انتظار و فرهنگ مهدویت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد امروز (دوشنبه ۲۴ بهمن) در نشست هم اندیشی با اعضای بنیاد مهدویت اظهارکرد: این بنیاد در زمینه فرهنگ‌سازی، ترویج فرهنگ مهدویت و رفع شبهات کارهای خوبی انجام داده است اما برای اینکه این فعالیت ها گسترده‌تر شود و اثرگذاری بیشتری داشته باشد، نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با تاکید براینکه برای ترویج فرهنگ مهدویت، باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کرد، گفت: اوقاف و امورخیریه به دلیل اینکه متولی امور قرآنی، امامزادگان، مساجد و ... است، می‌تواند هم‌راستا با بنیاد مهدویت نقش موثری در ترویج مفهوم ارزشمند انتظار و فرهنگ مهدویت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه توجه به معنویت و در ذیل آن معارف مهدوی و فرهنگ انتظار در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، افزود: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌ها و معنویت شکل گرفته و وظیفه همه ما پاسداری از این ارزش‌ها است.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد به اجرای طرح «قرار دوازدهم» در مجموعه اوقاف و امور خیریه استان گلستان اشاره کرد و ادامه داد: با کمک واقفان، خیران، تلاش جهادی اصحاب وقف و به برکت امامزادگان و بقاع متبرکه کارهای بزرگی از جمله آزادی زندانیان، کمک‌های معیشتی و ... در قالب طرح قرار دوازدهم و به نیت امام زمان (عج) انجام شده و مورد استقبال یاوران و اصحاب وقف قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجموعه اوقاف و امور خیریه این است که بتوانیم از مسیرهای مختلف کمک کنیم. معتقدیم مردم هم نیازمند کمک فکری و هم بخشی از جامعه نیز نیازمند کمک‌های معیشتی این مجموعه هستند. به عبارتی دیگر هم جهاد تبیین و هم امداد اجتماعی در شرایط سخت، واجب فوری است و ما نیز خود ملزم به انجام آن می‌دانیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان شبکه گسترده تبلیغ در کشور را یک ظرفیت موثر در گسترش معنویت در جامعه عنوان کرد و گفت: هرساله حدود ۱۷ هزار مبلغ در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و در استان نیز بیش از ۶۰۰ مبلغ بومی را سازماندهی و ثبت کردیم و برای آنان پرونده تشکیل دادیم.

 

وی اضافه کرد: شبکه تبلیغ ما یک ظرفیت است اما الزامات خاص خود را دارد و نیازمند بومی‌سازی است. ما امروز در مدارس، زندان‌ها و جاهای مختلف اعزام مبلغ را داریم که می‌توانند به گسترش امر ارزشمند مهدویت و نماز نیز کمک کنند.

 

کد خبر 1252575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha