کانون های مساجد نقشی اثرگذار در گفتمان سازی جهاد تبیین دارند

کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به نقشی که در احیاء و ارتقاء کارکردهای مسجد و آبادانی معنوی مسجد دارند، در جهت گفتمان سازی جهاد تبیین نقشی مهم دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مسجد ماز ارکان مهم دین مقدس اسلام است و از صدر اسلام تاکنون نقشی بی بدیل از  جوامع اسلامی دارند.

 

مساجد همواره مراکز عبادی، سیاسی، مشورت و تصمیم گیری موضوعات مهم جهان اسلام هستند، پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده نقش بی بدیل مساجد است.

 

مسجد به عنوان یکی از ارکان مهم دین مقدس اسلام باید محور فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... باشد و در این راستا باید در گام نخست جذب اقشار مختلف به مساجد بویژه جذب نسل جوان و نوجوان به مسجد دنبال شود.

 

در دیگر گام برنامه ریزی برای ارتقای بصیرت عمومی، آگاهی بخشی، توانمند سازی و شناسایی و پرورش استعدادها در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

با توجه به مبای فعالیت فرهنگی هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد، این مراکز می توانند در احیای فعالیت مسجد محور و ارتقای جایگاه برنامه های مسجد محور در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی موثر باشند.

 

حجت الاسلام  محمد دولتشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با تاکید بر ضرورت احیای کارکردهای مسجد محور در جامعه، افزود:بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توطئه های دشمنان در ابعاد گسترده، خاطرنشان کرد:  مقابله با توطئه های دشمنان با چنین حجم و گستردگی درگرو جهادی فراگیر و همه‌جانبه است که در بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از آن به «جهاد تبیین» یاد شده است.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، اظهار داشت: در این برهه از زمان ضرورت ایجاب میکند که جهاد تبیین به صورت مستمر و مضاعف مورد بحث قرار گیرد، گفتمان سازی جهاد تبیین در مساجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گفتمان سازی جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری باید هنرمندانه باشد، عنوان کرد: جهاد تبیین به این معنا است که کسی نسبت به این ارزش وارد گفتگو شود که خود قدرت بیان این جایگاه را داشته باشد و معنای جهاد که همان کوشش و کشش فکر است به منصه ظهور رسانیده و بداند.

 

وی ادامه داد:  جهت مقابله با هجمه‌ های دشمن لازم است،  به تبیین دقیق و تشریح مستند بسیاری از حقایق و واقعیت‌های فکری، اعتقادی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی پرداخته شود و این مهم در مساجد باید با ابزارهای مناسب در اختیار مخاطب قرار گیرد.

 

حجت الاسلام دولتشاهی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به نقشی که در احیاء و ارتقاء کارکردهای مسجد و آبادانی معنوی مسجد دارند، در جهت گفتمان سازی جهاد تبیین نقشی مهم دارند.

 

 

کد خبر 1252684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha