برگزیدگان سوگواره « بوی بهشت» تجلیل می شوند

حجت الاسلام رضازاده از برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان سوگواره بوی بهشت خبر داد و گفت: این آیین روز پنج‌شنبه(۲۷ بهمن) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام حسینعلی رضازاده - رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا - امروز(سه‌شنبه، ۲۵ بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سوگواره فاطمی «بوی بهشت» در این شهرستان، اظهار کرد: فراخوان سوگواره فاطمی بوی بهشت امسال در سه بخش شعر، خوشنویسی و مداحی انتشار یافت که ۵۰اثر از ۲۳ شاعر به سوگواره فاطمی بوی بهشت ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه امسال گستره مشارکت در این سوگواره بیشتر بود، افزود: شرکت کنندگان در این سوگواره از استان‌های گیلان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل چهارمحال و بختیاری، قم، خوزستان و لرستان بودند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه در نهایت پنج شعر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند که صاحبان آثار برتر مورد تجلیل قرار می گیرند، تصریح کرد: آیین اختتامیه سوگواره و تجلیل از نفرات برتر ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ( ۲۷ بهمن) در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رضازاده با بیان اینکه شعرها در مرحله نخست از سوی اساتید حوزه ادبیات و شعر داوری شد و سپس توسط خوشنویسان شهرستان آثار مکتوب شد و به صورت تابلوهای نفیسی درآمد که در کنار تندیس ویژه به عنوان یکی از هدایای سوگواره تقدیم منتخبان خواهد شد، اظهار کرد: سپس آثار با نوای مداحین اهل بیت مداحی شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا ادامه داد: همچنین آثار ارسالی به همراه منتخبی از آثار خوشنویسی در قالب کتاب جمع آوری و چاپ شده است که در آیین اختتامیه رونمایی و اهدا خواهد شد.

 

وی افزود: ویژگی متمایز کتاب «بوی بهشت» این است که سبک اجرای مداحی هر شعر با یک کیوآر کد اختصاصی در کنار آثار درج شده که علاقه مندان با اسکن آنها به وسیله موبایل می توانند از آنها بهبره گیرند.

 

حجت الاسلام رضازاده خاطرنشان کرد: در نظر داشتیم که برای مداحان در مناسبت های مختلف کتابی با اشعار نفیس همراه با وزن و آهنگ ارائه کنیم که این اولین قدم بود که می‌تواند مورد استفاده مداحان قرار بگیرد و با توجه به نفیس بودن آثار می تواند در سطح کشور منتشر شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: هشت اثر نیز در بخش مداحی بوده که سه اثر برگزیده شده است.

 

 

کد خبر 1252711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha