سفر رییس جمهور به چین در راستای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور بسیار مهم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس جمهور به چین گفت: سفر رییس جمهور به چین در راستای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور بسیار مهم است.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر رییس جمهور به چین گفت: پس از تصویب لایحه قرارداد شانگهای در کمیسیون امنیت ملی این لایحه به صحن مجلس آمد و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت. این لایحه در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین است و بسیاری نیز لایحه مهمی است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این لایحه برای مقابله با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپاست و توسعه روابط تجاری و اقتصادی چین و ایران را به همراه دارد. سفر رییس جمهور به چین در راستای چگونگی اجرای همین لایحه و تحکیم روابط دو کشور از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی است.

 

وی بیان کرد: کشور چین در دنیا قدرتمند است و قطب قدرت اقتصادی و سیاسی دنیاست. قطعا توسعه روابط با این کشور چه از نظر سیاسی چه اقتصادی و نظامی می تواند به نفع ما باشد. در همین راستا سفر رییس جمهور به چین را بسیار مهم و استراتژیک در شرایط فعلی می دانیم و امیدواریم روابط چین و جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تقویت شود.

کد خبر 1252721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha