مشارکت بیش از ۶۷۰  طلبه خواهر در مسابقه کتابخوانی حوزه علمیه مازندران

اردشیری گفت: بیش ‌از ۶۷۰ نفر از طلاب خواهر در ۲۲ مدرسه علمیه استان مازندران در مسابقه کتابخوانی با محوریت آثار علامه جوادی آملی شرکت کردند و ۲۷ نفراز آنها حائز رتبه های برتر شدند.

فاطمه اردشیری - معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران - در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، به اقبال عمومی طلاب خواهر از مسابقه کتابخوانی که با همکاری دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی و مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد اشاره کرد و گفت: این مسابقه از یکی از آثار آیت الله جوادی آملی، با عنوان «زن در آیینه جلال و جمال» برگزار شده است.

 

وی افزود: بیش ‌از 670 نفر از طلاب خواهر در 22 مدرسه استان در این مسابقه شرکت کردند و 27 نفراز آنها حائز رتبه های برتر شدند.

 

اردشیری ادامه داد: علت انتخاب این کتاب در راستای تاکید بر ارزش و اهمیت جایگاه زنان و ترویج مطالعه و کتابخوانی بین طلاب بخصوص مطالعه در راستای سبک زندگی و خانواده و جایگاه زن بوده است.

 

وی افزود: برنامه ریزی برای مطالعه و اهمیت کتابخوانی نباید مختص هفته کتاب و کتابخوانی باشد، بلکه باید در طول سال به این فرهنگ اهمیت داده شده تا به عنصری نهادینه در افراد تبدیل بشود، چرا که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه در زندگی روزمره خود مطالعه داشته باشید چرا که ابزاری برای بهبود و ارتقاء سطح زندگی انسان و تاثیرگذاری در دیگر افراد جامعه و حتی پاسخ به شبهات مطرح شده بخصوص برای طلاب به عنوان مبلغین می شود و همچنین به عنوان مادر خانواده، با مطالعه درست و صحیح خود باعث ارتقای سطح تربیتی و رشد فکری فرزندان می شود.

 

اردشیری یادآورشد: با توجه به افزایش کتابخانه های مجازی و روی آوردن مخاطبان به کتاب های الکترونیک، در این مسابقه نسخه چاپی این کتاب به عنوان یک دوست، در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

کد خبر 1252730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha