پروفسور محمد لِگنهاوزن در زنجان تکریم شد

آیین نکوداشت پروفسور محمد لِگنهاوزن به همت مؤسسه قرآنی محمد رسول الله (ص) دانشگاهیان زنجان در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امروز سه شنبه ۲۵ بهمن، دومین نشست مؤسسه قرآنی حضرت محمد رسول الله(ص) دانشگاهیان زنجان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در سالن همایش‌های ابن سینا دانشکده پزشکی با حضور استاندار زنجان، رئیس و مسؤلان، اعضاء هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه با سخنرانی پرفسور لگنهاوزن برگزار شد.

 


در ادامه این مراسم، پرسش و پاسخ آزاد با موضوع شناخت خداوند متعال با حضور پرفسور لگنهاوزن انجام شد.

 


پروفسور محمد لگنهاوزن (استاد سابق دانشگاه تگزاس جنوبی) عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) است که با برخی مراکز علمی دیگر، بویژه با دانشگاه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب و موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی نیز همکاری علمی دارد. 

 


پروفسور محمد لگنهاوزن، در خانواده‌ای مسیحی کاتولیک متولد شد و در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه ایالت نیویورک در آوبنه (مرکز اداری و دانشگاهی ایالت نیویورک) مشغول تحصیل شد.

 


وی برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه لاس پذیرفته و در سال ۱۹۷۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاه شد؛ لگنهاوزن ده سال نیز در دانشگاه تگزاس‌ جنوبی تدریس کرد و در همین دوران بر اثر آشنایی با دانشجویان مسلمان به اسلام گرایش پیدا کرد.

 


لگنهاوزن به دعوت انجمن حکمت و فلسفه به ایران مسافرت کرد و به تدریس اشتغال یافت؛ او از سال ۱۹۹۳ تا کنون در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه امام خمینی(ره) در حال تدریس است وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه تربیت مدرس و مفید را نیز دارد.

کد خبر 1252734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha