مازندران به عنوان طریق الرضا(ع) نیازمند قطار سریع السیر است

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم اتصال راه آهن شمال به مشهد تاکید کرد و گفت: مازندران به عنوان طریق الرضا(ع) نیازمند قطار سریع السیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۲۵بهمن) در نشست با رحمان معصومی، مدیرکل راه آهن شمال، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، قطار را ارزانترین، مطمئن‌ترین و باظرفیت ترین وسیله حمل و نقل عمومی دانست و اظهار کرد: متاسفانه در کشور شاهد عدم توجه به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

وی گفت: برخی خودروسازان داخلی با این خودروهای بی کیفیتشان به‌طور انحصاری هم مردم را اذیت کردند و هم  با این مصرف بالای بنزین و سوختشان به طبیعت که باید میراثی برای آیندگان باشد ظلم کردند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی که سهم قابل توجهی در افزیش آلودگی شهرها دارند، افزود: متاسفانه سیاستگذاری حمل و نقل را به سمت خودروی شخصی و مصرف بالای بنزین حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز بردند، از آن طرف مجبور به واردات شدند.

 

 وی با بیان اینکه تولید خودروهای بی‌کیفیت عدم رضایت مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی را همراه دارد، گفت: را از دست بدهیم آن هم برای تامین منافع مافیا! نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران به عنوان طریق الرضا(ع) نیازمند قطار سریع السیر است.باید خط قطار گلستان به مازندران متصل شودتا مجبور نباشیم از مسیر گرمسار راهی مشهد شویم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی از رایزنی با رئیس جمهور و مسئولان کشوری برای اتصال خط راه آهن شمال به مشهد الرضا(ع) خبر داد و افزود:  سالانه چندین میلیون مسافر از ارومیه، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی حدود ۹ استان برای سفر به مشهد از این خطه از شمال کشور جابه‌جا میشوند، چندصد دستگاه خودرو، چند میلیون لیتر بنزین، چند ۱۰هزار انسان توسط خودروهای بی کیفیت کشته می شوند، خسارات مالی ایجاد میشود، حال اگر در این مسیر قطار پرسرعت ۲۰۰ کیلومتری بیاورید از ساری تا مشهد حرکت کند علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های مالی و جانی در نزدیکترین زمان به مقصد خواهیم رسید.

 

وی به اهمیت بهره گیری از ظرفیت راه آهن برای رونق واردات و صادرات در استان اشاره کرد و گفت: همچنین به قطار پرسرعت باری نیازمندیم، جای خالی یک قطار پرسرعت خالیست، از هر زمانی جلوی ضرر را بگیرید منفعت است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم تکریم مسافران در حوزه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و جهت رفاه حال زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س ) در قم خواستار اتصال خط آهن گرگان به قم شد.

 

 

کد خبر 1252736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha