شکوفایی زن مسلمان در همه عرصه‌ها در هیچ معیار و ترازی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست

رحیمی‌نسب، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زن هویت داد، گفت: امروز شکوفایی زن مسلمان در همه عرصه‌ها در هیچ معیار و ترازی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، رضا رحیمی‌نسب، امروز سه‌شنبه (۲۵ بهمن) در دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت ویژه تجلیل از مادران و همسران شهدا که در سالن همایش شهید فریدنیا جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: امروز دنیای استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار برای زمین زدن انقلاب و نهضت نورانی امام (ره) و شهدا برنامه دارند از زن به عنوان ابزاری که بتواند این نهضت را خدشه‌دار کند، استفاده می‌کند.

 

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، افزود: زنی که در دیدگاه انقلاب و نهضت نورانی امام (ره) و دیدگاه‌هایی که معمولا بزرگان و فلاسفه، ادبا و شعرایی که نسبت به زن در بیرون و داخل دارند را مقایسه کنید، می‌بینید از دیدگاه اسلام و انقلاب و امامین انقلاب به عنوان تحلیل‌گر راهبرد و استراتژی همه ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما برای زن یک مقام متعالی و شأن بسیار عظیم که برای آن ارزش قائل است.

 

وی اضافه کرد: نهضت و نظام امام و رهبری در دیدگاه خاصه خود برای این ارزش واقعی که به زن داده می‌شود، هویت داد، به طوری که زن را در کنار مردان در صحنه‌های مختلف با حفظ کرامت دیدیم و امروز شکوفایی زن مسلمان در همه عرصه‌ها در هیچ معیار و ترازی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

 

رحیمی‌نسب، با بیان اینکه زنان علاوه بر شأن مادری و همسری امروز با قدرت در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در ابعاد مختلف فعالیت می‌کنند، ادامه داد: توسعه جایگاه و نقش واقعی و اوج نقش‌آفرینی زن مسلمان در هشت سال دفاع مقدس بود که اگر در پشت جبهه در ایجاد امنیت خانواده و مجاهدت و همراهی نمی‌کرد، نمی‌توانستیم موفق شویم.

 

وی با اشاره به اینکه در رابطه با مادران و همسران شهید باید کتاب‌ها نوشت، تصریح کرد: ما در حوزه ایثارگری به ابعاد مختلف ایثار پرداختیم اما در جاهایی خوب کار نکردیم که یکی از آنها نقش همسران شهدا است که با وجود از دست دادن همسر، به تنهایی و مجاهدانه فرزندان شهید را تربیت کرد و پرورش و به جامعه تحویل داد که اگر عنوان مجاهد فی‌سبیل‌الله را به وی دهیم، کم است.

 

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، خاطر نشان کرد: این همایش تجلیل از یک قشر خاص نیست بلکه تجلیل از همه فضیلت‌های ناب انسانی و اسلامی و می‌تواند مکتب‌ساز، تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز باشد.

 

علی‌اکبر حسینی‌محراب، عنوان کرد: مزار شهدا تا ابد زیارتگاه عشاق و سالکان راه حق خواهد بود؛ سالکان به دنبال نورند و شهدا همان نوری هستند که سالکان می‌خواهند به آن برسند.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه خانواده شهدا همچون ستاره‌هایی هستند و توسط اهل آسمان دیده می‌شوند، ابراز کرد: وظیفه ما این است که زحمات مادران شهدا را پاس بداریم چرا که این مادران تربیت‌کننده فرزندانی بودند که افتخار انقلاب، اسلام و نظام شدند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا عزت انقلاب اسلامی هستند، اذعان کرد: هر چه در توان داریم برای تکریم مادران شهدا می‌گذاریم.

 

حسینی‌محراب، بیان کرد: مادران شهدا مسیر تربیتی جامعه را دنبال کنند، زیرا این مادران الگوهای جامعه ما هستند و باید در همه مدارس، ادارات، دستگاه‌ها و مجامع حضور داشته باشند و خاطرات فرزندان خود را بیان کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه شهدا زنده هستند، یاد آور شد: بیان خاطرات شهدا در جامعه ایجاد سرزندگی و حرکت می‌کند.

 

کد خبر 1252739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha