بررسی راه‌های تقویت همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به تحلیل و بررسی راه‌های تقویت همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی -نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان- در نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه عنوان داشت: حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار هستند اما از این ظرفیتها به شیوه مطلوب بهره‌گیری نشده است.

 

امام جمعه زاهدان افزود: باید کارگروهی بین حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، آموزش و پرورش، دفتر نماینده ولی‌فقیه و سازمان تبلیغات تشکیل شود تا به شناسایی ظرفیت‌ها و پیگیری امورات بپردازند.

 

آیت‌الله محامی بر لزوم گسترش کمی و کیفی بخشی فعالیت‌های طلاب طرح امین تاکید کرد و بیان داشت: طرح امین دارای نقاط قوت و ضعفی بوده که باید در همان کارگروه تشکیل شده آسیب‌ها شناسایی و راهکار‌هایی برای حل آن ارائه شود.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در قالب طرح امین به دنبال جذب نیروی متعهد دینی و حوزوی است و باید ارتباط این طلاب با حوزه‌های علمیه حفظ شود.

 

وی ادامه داد: دوره‌های تبیین، بصیرت افزایی،  عقیدتی و فکری در سطوح مختلف تعلیم و تربیت از مدیران تا سایر معلمان مورد نیاز است و در این جهت می‌توان از ظرفیت دفتر تبلیغات جنوب شرق و حوزه‌های علمیه بهره برد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در گذشته جدولی برای ایجاد مدارس معارف توسط آموزش و پرورش استان تنظیم شده بود و پیشنهاد داریم تا ارگانهایی از جمله قرارگاه قدس اقدام به ساخت مدارس در کنار حوزه‌های علمیه داشته باشند تا حوزه علمیه به تامین کادر آموزشی پرداخته و آموزش و پرورش نیز تامین و پشتیبانی لازم را صورت دهد.

 

وی خواستار دریافت گزارش عملکرد کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: امورات مربوط به شهرستان‌ها باید به کمیته‌های شهرستانی واگذار شود و سعی کنیم تا با پیگیری‌‌های بیشتر در مرکز استان کمیته‌های شهرستانی را نیز فعال کنیم.

 

آیت‌الله محامی بیان داشت: تهیه گزارش تطبیقی از مجموعه فعالیت‌ها جهت ارائه به مرکز کشور و جذب حمایت‌‌ها اقدام دیگری است که در گذشته مصوب شده و باید آن را دنبال کنیم.

کد خبر 1252759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha