امام کاظم(ع) الگوی صبر و بردباری برای همه جامعه

حجت‌الاسلام حسن زاده گفت: امام موسی کاظم(ع) در زهد و تقوا، عبادت، ساده زیستی، علم، تواضع و مکارم اخلاق و سخاوت و بخشندگی الگویی برای همه هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده -مدیر کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) از جمله امام کاظم(ع) همه ویژگی‌های لازم و مناسب را برای الگو قرار گرفتن توسط همه انسان‌ها دارند.

 

وی افزود: امام هفتم(ع) با جمع آوری روایات، احادیث، احکام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدرشان امام جعفر صادق(ع) نظم و استحکام یافته بود، حفظ و تقویت کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن گفت: امام موسی کاظم(ع) همانند جد بزرگوارشان رسول خدا(ص) و اجداد طاهرین خود دارای خصایص اخلاقی بودند که باید مورد توجه و الگوی همه مسلمانان و شیعیان باشد.

 

حجت‌الاسلام حسن زاده تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) در زهد و تقوا، عبادت، ساده زیستی، علم، تواضع و مکارم اخلاق و سخاوت و بخشندگی الگویی برای همه هستند و بررسی دوران امامت ۳۵ ساله این امام بزرگوار بیانگر الگو بودن این امام در صبر و بردباری است و سیره و روش زندگی امام موسی کاظم (ع) باید مورد توجه همگان به ویژه نسل امروز قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری شب شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) همراه با فریضه جماعت مغرب وعشاء امشب(چهاشرنبه، ۲۶ بهمن) در مسجد جامع فومن برگزار می‌شود.

کد خبر 1252839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha